הוצאת רישיון סוכן ביטוח

סוכן ביטוח הוא תפקיד שהכנסה נאה מאוד בצידו, בין אם תבחרו לעבוד כשכירים, בין אם תצטרפו לסוכנות ביטוח ובין אם תקימו עסק עצמאי. על-מנת למלא תפקיד זה נדרש רישיון, וליתר דיוק אחד משני רישיונות: סוכן ביטוח בענף כללי ו/או סוכן ביטוח בענף פנסיוני. על-מנת לקבל את הרישיונות מציבה רשות שוק ההון ביטוח וחיסכון במשרד האוצר שני תנאים: מעבר שישה מבחנים וסטאז'.

סוכן ביטוח

עבור הוצאת רישיון סוכן ביטוח בענף כללי – רישיון שמאפשר לבעליו להתאים ללקוחותיו ביטוחי רכוש מסוגים שונים, ביטוחי נסיעות לחו"ל, ביטוחים עסקיים ועוד – יש להיבחן בכלכלה, סטטיסטיקה ומימון, חשבונאות, יסודות הביטוח, ביטוח רכוש וביטוח תאונות. עבור הוצאת רישיון סוכן ביטוח בענף פנסיוני 4 הבחינות הראשונות זהות לאלה של הרישיון הקודם ושתי הבחינות האחרונות הן ניתוח ניירות ערך וגמר פנסיוני. קורס סוכן ביטוח פנסיוני מאפשר להבחן בבחינות של הרשות ערך ולהוציא רשיון. בעלי רישיון פנסיוני מסייעים ללקוחות לבחור ביטוחי בריאות, ביטוחים סיעודיים, ביטוחי חיים, ביטוח אובדן כושר עבודה וגם מוצרי השקעה לטווח הארוך (קרן פנסיה, קופת גמל, קרן השתלמות וביטוח מנהלים).

הדרישה השנייה בדרך לרישיון סוכן ביטוח היא כאמור סטאז', שנמשך בשני המקרים חצי שנה. ניתן להתחיל את ההתמחות כבר לאחר שעוברים את 4 הבחינות הראשונות. לנוכח החפיפה המשמעותית בין הדרישות לשני סוגי הרישיונות, הוצאת רישיון סוכן ביטוח שני למי שכבר יש את הראשון כרוכה במעבר 2 מבחנים בלבד ובסטאז' נוסף – ואכן סוכני ביטוח רבים בוחרים להחזיק בשני הרישיונות על-מנת לזכות בהכנסות גבוהות יותר.

מכללת אורין שפלטר מציעה קורסים להכנה לכל 8 המבחנים שצריך לעבור כדי לקבל את אחד הרישיונות הנ"ל. הקורסים מועברים על-ידי אנשי מקצוע בעלי ניסיון רב בהוראה וניתן גם ללמוד מהבית, באמצעות הרצאות מצולמות. בכל מקרה התלמידים מקבלים חומרי עזר יקרי ערך שמסייעים בהכנה למבחנים, וכן גישה לאתר אינטרנט ובו מבחר רחב של תרגילים עם פתרונות, כדי להטמיע את החומר באופן המיטבי.

הוצאת רשיון סוכן ביטוח

הבחירה במקצוע היא אינה פשוטה וצעירים רבים מתלבטים מה לעשות רגע לאחר שהם משתחררים או חוזרים מהטיול הגדול. המציאות היא מאוד מורכבת, ונהוג לחשוב שכדי להרוויח טוב, צריך תואר אקדמי. האקדמיה אינה מתאימה לכל אחד, ואנשים גם ששים להתחיל לעבוד ולא רוצים להשתעבד למוסד אקדמי למשך 3 או 4 שנים. כאשר בוחנים את השוק, ומחפשים אחר אלטרנטיבות, רואים כי מקצוע סוכן הביטוח הוא רווחי מאוד, הלימודים הם מאוד פרקטיים, גמישים ומהירים, ואפשר להרוויח הרבה מאוד גם בתור סוכן עצמאי וגם בתור שכיר. לכן, מדובר בפתרון אידיאלי עבור המון אנשים מאוכלוסיות שונות בישראל. ללימודי סוכן ביטוח תנאי קבלה גמישים שמאפשרים כעט לכל אחד ללמוד את התחום.
סוכן ביטוח פנסיוני לימודים

מרבית האנשים שמחליטים ללכת על הוצאת רשיון סוכן ביטוח בישראל עושים זאת באמצעות מכללת אורין שפלטר. המכללה הגדולה שולחת כ-75 אחוזים מהנבחנים הארציים למבחני הוצאת רשיון סוכן ביטוח במשרד האוצר או ברשות לניירות ערך ומדובר במכללה עם אחוזי ההצלחה הגבוהים ביותר בשוק. הלימודים אורכים בין שנה וחצי לשנתיים, ולאחר מכן יש לבצע סטאז' כדי לסיים אותם בהצלחה. בשלב הראשון, הסטודנטים צריכים לעבור ארבעה קורסי בסיס ולאחר מכן להתמקצע בנושא של סוכן ביטוח פנסיוני או סוכן ביטוח אלמנטרי. בשלב הראשוני, השכר הוא בערך כמו השכר הממוצע במשק, אך מהר מאוד ניתן להגיע לשכר של חמש ספרות נטו, כבר בגילאים מוקדמים של אמצע שנות ה-20. במכללת אורין שפלטר ניתן ללמוד למבחנים להוצאת רישיון סוכן ביטוח אלמנטרי ופנסיוני.

האופציה הקלה

הוצאת רשיון סוכן ביטוח היא אופציה נהדרת וקלה הרבה יותר מתואר אקדמי מתיש, גם בתחום האישי. אנשים יכולים לעבור את הקורסים במכללת אורין שפלטר בשעות הערב, ולעבוד באופן מלא בעבודות במשרה מלאה במקביל, עד שיוכלו להיכנס לתחום הביטוח. בצורה הזו, של מספר ימי לימוד בערב, ניתן גם לקיים חיים בתחום הרומנטי ואף להגדיל את המשפחה אם רוצים, דבר שלא מתאפשר בלימודים אינטנסיביים בשעות הבוקר ועבודות במשמרות בערב.

 

 

דילוג לתוכן