קורס יסודות הביטוח

 קורס יסודות הביטוח, מכין אתכם למבחנים של משרד האוצר. ראינו כי הקורס נדרש עבור מסלולים שונים אצלנו במכללה. בביטוח פנסיוני ואלמנטרי, ישנם ארבעה מבחני יסוד ושני מבחנים מקצועיים. ארבעת המבחנים חופפים בין שני התחומים. היתרון הגדול אצלנו במכללה, היא היכולת לשלב בין מסלולים שונים ולרכוש השכלה בביטוח פנסיוני ואלמנטרי. 

לאחר מעבר בהצלחה של ארבעת מבחני היסוד, הכוללים גם את קורס יסודות הביטוח, תצטרכו לעשות, בכל תחום, שני קורסים נוספים וסטאז' של חצי שנה. תוכלו להתחיל עם ביטוח אלמנטרי או פנסיוני ולאחר עבודה בתחום והתמקצעות, ללמוד גם את התחום השני. עם סיום הלימודים תוכלו להשתלב בחרות הביטוח במגוון תפקידים כגון מפקח ביטוח, רפרנט ביטוח, סוכן ביטוח ועוד – כמובן בהתאם להכשרה שעברתם.

במכללה שלנו מלמדים מרצים מעולים בעלי ניסיון מעשי. במהלך הלימודים, תקבלו הכוונה מלאה כולל ייעוץ בנוגע לתעסוקה. הקורס פונה בעיקר לסטודנטים שאין להם הכשרה בתחום, והם מעוניינים להתחיל את הלימודים לצורך קבלת התעודה.   

סוכני ביטוח אלמנטרי ופנסיוני

סוכן ביטוח פנסיוני או אלמנטרי, הוא מצרך מבוקש בשוק העבודה. כיום אין אפשרות לרכוש דירה או לקנות רכב ללא הביטוח המתאים. בתחומים רבים של החיים, ישנם ביטוחי חובה שעלינו לרכוש. לכן תמיד יהיה ביקוש לסוכני ביטוח איכותיים בשוק העבודה.

ביטוח אלמנטרי מטפל בכל ביטוחי הרכוש. כל פגיעה ברכוש או פגיעה בנפש כתוצאה משימוש ברכוש, שייכת לתחום הביטוחים האלמנטריים. ביטוחי חיים וביטוחי בריאות אינם שייכים לביטוח האלמנטרי. הביטוח מתאים למגוון רחב של נושאים, ביטוחי רכב, דירה, טיסות לחו"ל ועוד תחומים רבים נוספים. בהתאם לכך סוכני ביטוח אלמנטרי תמיד ימצאו עבודה. הביקוש לסוכנים מעולים נמצא במגמת עלייה. הרוב המוחלט של הסטודנטים שלנו מוצאים בסיום הלימודים עבודה בתחום.

סוכני ביטוח פנסיוני עובדים ברוב המקרים כעצמאים תוך כדי שיתוף פעולה עם כמה חברות ביטוח. הסוכן רשאי למכור את המוצרים של החברות ואת מכלול השירותים אותן הם מספקים. הסוכן הפנסיוני נפגש עם הלקוחות ומציע להם תוך כדי פגישה את הביטוחים המתאימים עבור הלקוח. בסיום העסקה הסוכן רוכש את הביטוחים עבור הלקוח. סוכן ביטוח פנסיוני הינו תפקיד נחשק בחברות הביטוח והפנסיונים. כך שעם סיום הלימודים תוכלו בקלות ליצור קשר עם מחלקת ההשמה שלנו ולמצוא לעצמכם משרה מתאימה.

בנוסף למכירה של פוליסות ביטוח ללקוחות, תוכלו כמובן גם להתמקצע בייעוץ פנסיוני. יועץ פנסיוני אינו מוכר פוליסות למבוטחים והוא איש מקצוע אובייקטיבי בתחום. בכל מקרה נתון שבו אתם מתלבטים בין תוכניות הלימודים שלנו, אתם יותר ממוזמנים לפנות ליועצת הלימודים של המכללה.

קורס יסודות הביטוח הוא חלק מהמסלולים המובילים לקבלת רישיון סוכן ביטוח אלמנטרי, רישיון יועץ פנסיוני, רישיון משווק פנסיוני ורישיון סוכן ביטוח פנסיוני – רישיונות שמבטיחים כולם תעסוקה מתגמלת מאוד, הן מבחינת רמת השכר, הן מבחינת העניין והן מבחינת היציבות התעסוקתית לטווח הארוך. כך למשל שכרו של משווק פנסיוני מתחיל ב-8,000 ש"ח לחודש ומגיע עם השנים והניסיון גם לרמה של 18,000 ש"ח בחודש, כשלאורך כל הדרך מתווספים בונוסים ועמלות. ליועצים פנסיוניים ולסוכני ביטוח אלמנטרי או פנסיוני ישנה גם האופציה להקים עסק עצמאי ולהרוויח סכומים גבוהים במיוחד.

במכללת אורין שפלטר מלמדים קורס זה מרצים בעלי ניסיון רב בהכנת תלמידים למבחן של משרד האוצר ביסודות הביטוח, ובהתאם אחוזי המעבר של תלמידי המכללה גבוהים מאוד. תורם לכך גם ספר הלימוד המקיף שמלווה את הקורס, וכן הליווי האישי מצד צוות המכללה שמסייע לכל תלמיד ולכל תלמידה להתגבר על כל קושי נקודתי. משך הקורס הוא כ-3 חודשים במתכונת של מפגש אחד בשבוע ובסך הכל הוא כולל 65 שעות לימוד אקדמיות. בין נושאי הלימוד: חוק חוזה הביטוח, פקודת הנזיקין, חוקי הביטוח הלאומי, חוק הגנת פרטיות, החוק לפיקוח על שירותים פנסיוניים, חוק החוזים האחיד, חוק פיצויים לנפגעי תאונות דרכים, זיקת ביטוח על צורותיה השונות, תביעות תחלוף, עקרונות היסוד של פוליסות וחוזים ביטוחיים, השתתפות בביטוחי כפל, גבול אחריות, חיתום, עיקרון הסיבה הקרובה, עקרונות שיפוי, החובות החלים על יועצים ומשווקים פנסיוניים וכן על סוכני ביטוח מכל הסוגים, ועוד.

בסיומו של קורס יסודות הביטוח ניגשים התלמידים למבחן של משרד האוצר, שמורכב מ-50 שאלות אמריקאיות. כדי לעבור את המבחן יש לענות נכון על 30 שאלות לפחות, כשכאמור בזכות המרצים המנוסים וההכנה האופטימלית הסיכויים של תלמידי אורין שפלטר טובים במיוחד.

דילוג לתוכן