קורס תכנון פרישה

תכנון שלב הפרישה מהעבודה הוא אתגר מורכב ומשמעותי שיותר ויותר בני אדם מתמודדים איתו, שהרי תוחלת החיים נמצאת במגמת עלייה מתמדת. בהתאם גדל הצורך באנשי מקצוע בעלי ידע רחב, כלים עדכניים ומיומנות גבוהה בסיוע לכל מי שזקוק לעזרה בתכנון הפרישה.על-מנת להפוך לאנשי מקצוע שכאלה הדרך הטובה ביותר היא ללמוד את קורס תכנון פרישה של מכללת אורין שפלטר, הגוף המוביל בארץ באופן כללי בכל הקשור להשכלה פיננסית, לימודי שוק ההון ותחום הביטוח.

קורס תכנון פרישה מיועד למי שכבר עוסקים בתחום רלוונטי: סוכן ביטוח עצמאי, רואי חשבון, יועצי מס, סוכני ביטוח פנסיוניים ויועצים פנסיוניים. מטרת הלימודים – שמורכבים מ-9 מפגשים ממוקדים ומקיפים של 5 שעות אקדמיות כל אחד – היא להעשיר את ארגז הכלים של אנשי מקצוע אלה, ולהפוך אותם למומחים בתכנון פרישה.

בהקשר זה חשוב לזכור כי בשנים האחרונות בוצעו לא מעט שינויי חקיקה רלוונטיים לגיל הפרישה מהעבודה, תקנות מס רבות עודכנו ובאופן כללי שוק המוצרים הפנסיוניים השתכלל – כך שהכוונה מקצועית הינה שירות יקר ערך עבור כל מי שרוצה ליהנות מראש שקט ומידיעה כי עתידו מובטח, ובהתאם מי שישתתף בקורס ייעודי זה ייהנה מיתרון משמעותי על פני מתחריו.

הקורס משלב בין מתן ידע תיאורטי לבין הקניית כלים פרקטיים. בין הנושאים הנלמדים: מוצרי ביטוח לקראת גיל הפרישה, קצבאות ביטוח לאומי (כולל תוספות ותק ודחיית הקצבה לגיל המוחלט), מיסוי (למשל של פיצויי פיטורין) ויצירת מקלטי מס בהתאם לחוק, פטורים על מענקים וקצבאות, רצף מעסיקים, כללי משיכת תגמולים מקופות גמל כך שחבות המס תהיה מינימלית, מכשירים פיננסיים מתקדמים ועוד.

עוד דגש הוא כאמור תרגולים מעשיים וסימולציות שמדמות מקרים של פרישה לגמלאות או עזיבת מקום עבודה. המשתתפים בקורס מגישים עבודות גמר שכוללות ניתוח תיק פרישה, כולל מילוי הטפסים והניירת וניסוח הדוח ללקוח. השתתפות בקורס תכנון פרישה מאפשרת להרחיב את היצע השירותים ללקוחות הקיימים וכן למשוך לקוחות חדשים רבים.

קורס תכנון פרישה

התכנון הכספי של מרבית האנשים הצעירים הוא בדרך כלל רק להווה. אנשים לא מסתכלים יותר מדי קדימה ויוקר המחייה הוא הסיבה העיקרית לכך. אנשים דואגים לעכשיו, לאוכל שלהם, לבגדים שלהם, למשכנתא ולדברים החשובים לצד המותרות. המחשבה על הפנסיה היא עוד רחוקה, צריך להתמודד עם ההוצאות השוטפות. עם זאת, תכנון פנסיה זהו דבר חשוב מאוד שיכול להגדיר במידה רבה כיצד תחיו בגיל השלישי. הקושי במחייה בישראל הוא לא רק לזוגות הצעירים ולמשפחות הממוצעות, אלא גם לקשישים. הקצבה המתקבלת מהמדינה היא לא גדולה ולא מעט פעמים שומעים על מקרים בהם ביטוח לאומי פשוט לא עוזר לאנשים ששילמו לו בכל ימי חייהם. לכן, חשוב לדעת להתנהל כלכלית ולחשוב קדימה.  

סוכן ביטוח

תכנון פנסיה צריך להיעשות על ידי אנשי מקצוע מנוסים וטובים שקיבלו הכשרה לכך. קורס תכנון פרישה הנלמד במכללת אורין שפלטר הוא קורס מקצועי שמכין את סוכני הביטוח לעזור ולהתמודד מול אנשים שרוצים תוכנית פנסיה מתוכננת ונכונה. הוא מתאים לאנשים בעלי רישיון משווק פנסיוני.  קורס תכנון פרישה יעניק הבנה אבסולוטית בחוקי הפרשות הפנסיה, דמי הניהול והמיסוי, וכן יאפשר לאותם סוכנים להציע לאנשים תוכנית פנסיה אידיאלית עבורם, שכוללת התאמה אישית במטרה למקסם את הסכום הנכנס, אך להוציא גם את הסוכן נשכר.

המפלט האחרון

הפנסיה שלנו היא המפלט האחרון שלנו, הכסף שיציל אותנו מחיי עוני ודלות. כל אחד צריך לדאוג לשים מעט כסף בצד לימים הקשים הללו. בעזרת יועץ פנסיה טוב, אפשר להשיג את האיזון המתאים של הפרשה של כמות כסף מספקת לעתיד, אך גם תשלום הולם בהווה, בהתאם לריביות ולטרנדים שונים בשוק ההון. תכנון פרעשה הוא אינו שונה, מפני שהוא זה שידאג לנו כאשר נגיע לגיל השלישי ונצטרך סיוע שיעזור לנו לקבל את כל התנאים הנכונים על מנת לחיות בכבוד בזקנה.

 

דילוג לתוכן