לימודי ניתוח ניירות ערך (מקצועית א')

מבחן במקצועית א בשוק ההון וביטוח פנסיוני

המבחן במקצועית א' הוא אחד המבחנים החשובים ביותר בשוק ההון ובהכשרה עבור הביטוח הפנסיוני.

המסלול בשוק ההון כולל ייעוץ, שיווק וניהול תיקי השקעות. במסגרת קורס שוק ההון למתחילים און ליין תצטרכו לעבור ארבעה מבחנים במקצועות היסוד בכל אחד מהמסלולים. כמו כן, תצטרכו לעבור את המבחן במקצועית א' בשלושת מסלולי הלימוד, ומבחן מקצועי נוסף בניהול תיקים. בתחום הביטוח הפנסיוני תצטרכו לעבור שישה מבחנים מטעם הרשות לניירות ערך ומשרד האוצר, ארבעה מבחנים במקצועות היסוד ועוד שני מבחנים מקצועיים הכוללים את המבחן במקצועית א'.

היתרון הגדול של לימודי ביטוח או לימודים בשוק ההון, הוא היכולת לשלב במהלך החיים את שני התחומים ולהוציא תעודה משולבת, רוב הקורסים משותפים לשני המסלולים. בשוק ההון תצטרכו לעשות סטאז' של חצי שנה עבור שיווק וייעוץ השקעות ותשעה חודשים עבור ניהול תיקים. בתחום הביטוח הפנסיוני תצטרכו לעבור סטאז' של חצי שנה המתאים למסלול שבחרתם.

לימודי ניתוח ניירות ערך (מקצועית א')
לימודי שוק ההון

לימודים בתחום שוק ההון מכשירים אתכם לעבוד כיועצים, משווקים ומנהלי תיקים. יועצי השקעות עובדים בעיקר במסגרת הבנקים ואין להם זיקה למוצרים הפיננסיים עליהם הם מייעצים. התפקיד שלהם הוא להתאים את תיק ההשקעות ללקוח באופן אישי. משווקי השקעות עובדים בעיקר במסגרת בתי השקעות, והם משווקים את המוצרים של מקום עבודתם ליועצי השקעות או ישירות ללקוחות. מנהלי תיקי השקעות מוסמכים לבצע פעולות בחשבון הלקוח, מתוקף ייפוי כוח שהלקוח מעניק להם. מנהלי תיקי השקעות עובדים במסגרת הבנקים בחברות הביטוח ובתי השקעות או כעצמאים.

מעוניינים לשמוע פרטים נוספים על מסלול לימודי ניהול תיקי השקעות שלנו בשוק ההון או בתחום הביטוח? אל תהססו! פנו אלינו עוד היום אל יועצי הלימודים של המכללה.

דילוג לתוכן