ביטוח חיים כפול

ביטוח חיים כפול הוא תופעה נפוצה יותר מכפי שנהוג לחשוב. הסיבה העיקרית לכפילות – המיותרת – היא היעדר תשומת לב, והתוצאה של חוסר המודעות למצב תיק הביטוחים והמעקב אחריו היא תשלום פרמיות מיותרות שמצטברות לסכומים משמעותיים.

 

 

חשוב להדגיש: אם אדם ביטח את חייו בשתי פוליסות נפרדות, שתיהן יופעלו אם הוא ילך לעולמו לפני גיל פקיעת הביטוח ויורשיו יקבלו גם את סכום הכסף שרשום בפוליסה הראשונה וגם את זה שרשום בפוליסה השנייה. לכאורה אין כל בעיה, שהרי כל הביטוחים יכולים להיות מופעלים במקביל (בניגוד לביטוחים אחרים שבהם אין כפל קצבאות) – אבל בפועל זהו מצב לא מומלץ. בפרט לא כדאי להחזיק ביטוח חיים כפול בלי להיות מודע לכך, ולא לעשות זאת בלי להבין את היתרונות והחסרונות.

 

מצב נפוץ במיוחד שבו לאדם יש שני ביטוחי חיים הוא כשהוא דאג לרכוש ביטוח זה מאחת החברות שמציעות כיסוי למקרי מוות בטרם עת (על-מנת שהיורשים יוכלו להמשיך ליהנות מרמת חיים שהורגלו אליה), ובנוסף הוא מפקיד את כספי הפנסיה בקרן פנסיה (שכוללת תמיד גם רכיב ביטוח חיים) או בביטוח מנהלים (מוצר פנסיוני שבו יש לנו בחירה אם להוסיף כיסוי למקרי מוות או להתמקד בחיסכון בלבד). כמה עולה ביטוח אחריות מקצועיות?

 

לעתים הדבר נעשה מתוך מודעות – למשל האדם בחר בקרן פנסיה כי היא מציעה שילוב מוצלח מבחינתו של תשואה וסיכון, ולכן באופן אוטומטי יש לו ביטוח חיים אחד, אבל על סכום צנוע יחסית (על-מנת לא לפגוע בחיסכון החשוב), והוא רוצה להבטיח ליורשיו סכום גבוה יותר, הפעולה המתבקשת היא ביטוח חיים נפרד. במקרים אלה כמובן אין בעיה עם כפל הביטוחים, אבל בדרך כלל הכפילות היא כאמור תוצאה של חוסר תשומת לב, ובעצם האדם מוותר על יותר משאבים בהווה מכפי שהוא באמת רוצה. האם חייב סוכן ביטוח פנסיוני?

 

סוכני הביטוח של גבהים הינם בעלי ניסיון רב בבדיקת תיקי ביטוחים ובמתן הסברים מפורטים וקלים להבנה אודות המרכיבים השונים שלהם – מוזמנים להיעזר בנו, להבין בדיוק מה כוללים הכיסויים שלכם ולבחור באופן מושכל על מה לשלם ועל מה לא.

דילוג לתוכן