ביטוח מנהלים או פנסיה

פנסיה היא המפתח לחיים עם איכות נאותה גם בגילאים מבוגרים וכשכבר אין הכנסות שוטפות מעבודה. הפרשה למטרה זו היא גם חובה על-פי החוק, הן לשכירים והן לעצמאיים. הסכום שאותו חובה להפריש לקרן פנסיה, ביטוח מנהלים או קרן השתלמות – כל המוצרים הפיננסיים שמאפשרים חיסכון ארוך טווח – נקבע בהתאם לגובה השכר או ההכנסות. עבור שכירים התשובה לשאלה איך מחשבים פנסיה פשוטה יחסית: 18.5% מההכנסות, כשמתוכם המעסיק מעביר 12.5% (6% מוגדרים כרכיב פיצוים למקרה של פיטורין, ועוד 6.5% הם רכיב תגמולים ומשמשים אך ורק לפנסיה). את 6% הנותרים מפריש האדם עצמו. אצל העצמאיים ישנה הבחנה בין ההכנסות עד למחצית מהשכר הממוצע במשק (כ-60,000 ש"ח בשנה נכון ל-2018) לבין ההכנסות החל מרף זה ועד למלוא השכר הממוצע במשק (כ-120,000 ש"ח). על ההכנסות עד לרף הנ"ל יש להפריש 4.45%, על ההכנסות בין שני הסכומים שצוינו יש להפריש 12.55% ואילו על ההכנסות שמעבר לשכר הממוצע במשק אין צורך להפריש. בכל מקרה מדובר בסכומי מינימום, ועצמאי שירצה בכך יוכל להפריש גם סכומים גבוהים יותר.

ההחלטה לאיזו קרן פנסיה, ביטוח מנהלים או קרן השתלמות להעביר את הסכומים הנ"ל היא אך ורק של האדם עצמו. מומלץ להתייעץ עם מומחים בתחום – יועץ פנסיוני (שהמלצותיו אובייקטיביות לחלוטין) או סוכן ביטוח פנסיוני מנוסה ובעל יושרה. ייעוץ מסייע לנו להבין איך מחשבים פנסיה עתידית, כלומר מה תהיה ההכנסה שלנו לאחר הפרישה מהעבודה. הביקוש לשירותיהם של יועצים פנסיוניים וסוכני ביטוח פנסיוניים הפך גבוה מאוד בשנים האחרונות – ובהתאם שכרם של אנשי מקצוע אלה תפח אף הוא.

הדרך הטובה ביותר להגיע לעיסוקים המתגמלים הנ"ל היא באמצעות המסלול הפנסיוני של אורין שפלטר – 6 קורסים (בכלכלה, חשבונאות, סטטיסטיקה ומימון, יסודות הביטוח, ניתוח ניירות ערך וגמר פנסיוני) שמכינים את המשתתפים בהם למבחנים שעורכים משרד האוצר והרשות לניירות ערך למי שמבקשים לקבל רישיון ייעוץ פנסיוני או ביטוח פנסיוני. הניסיון הנרחב של המכללה בהכנת תלמידים למבחנים אלה ושיטות הלימוד המתקדמות מבטיחים אחוזי הצלחה גבוהים במיוחד בכל מבחן – ומאפשרים להשלים את כל הדרישות תוך 18-24 חודשים, גם ללא כל ידע קודם או זיקה לתחום הפנסיה.

דילוג לתוכן