ביטוח פנסיוני לעובד

מאז שנת 2008 כלל העובדים במשק זכאים לביטוח פנסיוני, וזאת על סמך צו הרחבה שקובע שגם המעסיקים מחויבים להפריש סכום כסף חודשי לטובת הביטוח החשוב וגם העובדים עצמם נדרשים לעשות זאת.

צו ההרחבה תקף לגבי גברים החל מגיל 21 ונשים מגיל 20. עבור מי שמתקבל למקום עבודה חדש ויש לו כבר ביטוח פנסיוני יפריש המעסיק את הסכום הקבוע בחוק החל מחודש העבודה הרביעי, וההפרשה הראשונה תכלול גם תשלום רטרואקטיבי עבור 3 החודשים הראשונים. מי שנכנס למקום עבודה חדש ללא ביטוח זכאי מבחינת החוק להפרשות פנסיוניות אחרי חצי שנת עבודה (אם כי כמובן שבהסכם עם המעסיק ההפרשות יכולות להתחיל עוד קודם לכן).

סוכנות מובילה
סוכנות מובילה

נכון ל-2019 המעסיק מחויב להפריש עבור ביטוח פנסיוני לעובד 12.5% מהמשכורת, והעובד עצמו מוסיף 6%. השכר שממנו מחושבים האחוזים הנ"ל הוא השכר ברוטו או השכר הממוצע במשק (כ-10,000 ש"ח) – הסכום הנמוך בין השניים. לצורך חישוב השכר ברוטו לא נלקחים בחשבון שעות נוספות וכל הניכויים השונים, וכן נלקחים בחשבון מרכיבים כמו תוספת ותק, תוספות מחלקתיות וכו'.

הסכום שמפקיד המעסיק כולל 2 רכיבים: 6% לפיצויים (במקרה של פיטורין) ו-6.5% לטובת החיסכון הפנסיוני. חשוב להדגיש שאמנם המעסיקים מחויבים בהפרשה לטובת ביטוח פנסיוני לעובד, אבל רק העובד עצמו בוחר את הגוף שינהל את הכסף ואת המוצר הספציפי. מה זה ביטוח חיים ולמה כדאי לעשות אותו?

הבחירה היא בין קרנות פנסיה, ביטוחי מנהלים וקופות גמל. לכל מוצר תשואה ורמת סיכון אחרים וגם ההבדלים בדמי הניהול עשויים להשפיע מאוד על הסכום שתקבלו אחרי גיל הפרישה מעבודה. כמו כן בחלק מהמקרים ניתן לשלב במסגרת החיסכון הפנסיוני גם ביטוח חיים וכיסוי למקרים של אובדן כושר עבודה עוד לפני גיל הפנסיה.

על-מנת לבחור נכון מומלץ להיעזר באנשי מקצוע שזוהי מומחיותם. סוכני הביטוח הפנסיוניים של גבהים מיומנים מאוד במתן שירות מקיף – ראשית לוודא שהמעסיקים ממלאים את חובתם, ושנית לבחור ביטוח פנסיוני שמתאים באופן מושלם לצרכים שלכם. מה עדיף קרן פנסיה חדשה או ביטוח מנהלים?

דילוג לתוכן