הפרשות לקרן פנסיה

על-פי החוק בישראל לרוב האוכלוסיה הבוגרת יש מוצר פנסיוני שמטרתו היא כמובן להבטיח רמת חיים נאותה גם כשכבר לא יוכלו להתפרנס מעבודה – והאופציה הנפוצה ביותר היא קרן פנסיה. אצל השכירים – גברים מגיל 21 ומעלה ונשים החל מגיל 20 – המעסיק מפריש עבורם סכום כסף בכל חודש בנוסף להפרשה שלהם עצמם, ואילו אצל העצמאים (בין הגילאים 21 ל-60 והחל מחצי שנה מיום הקמת העסק) האחריות על ההפרשה היא שלהם ורק שלהם.

נכון ל-2019 שיעור ההפרשה לקרן פנסיה אצל השכירים הוא 18.5% מתוך השכר ברוטו (כולל תוספות קבועות ולא כולל תוספות לא קבועות, שעות נוספות, דמי הבראה ואחזקת רכב), או 18.5% מתוך השכר הממוצע במשק (שעומד על קצת יותר מ-10,000 ש"ח) – הסכום הנמוך יותר מבין שני אלה. החלק של העובד מתוך אותן הפרשות לקרן פנסיה הוא 6% והמעסיק מוסיף 12.5% שמשמשים גם להבטחת הקצבה בגיל הפרישה מעבודה וגם לרכיב פיצויי פיטורין.

אצל העצמאים יש שתי מדרגות של הפרשות: על ההכנסות שעד מחצית השכר הממוצע מעבירים לקרן הפנסיה 4.45%, ועל ההכנסות שבין הסכום הנ"ל לבין השכר הממוצע עצמו מעבירים עוד 12.55%.

גם אצל השכירים וגם אצל העצמאים מדובר בסכומי מינימום, וכל חוסך יכול להפקיד יותר כסף מדי חודש לטובת העתיד שלו. עוד כדאי לדעת שהעצמאים נהנים מהטבות מס בגין הפרשות לקרן פנסיה. לעומת זאת העצמאים שלא יפקידו את המינימום ההכרחי עלולים להידרש לשלם קנס. סוכן ביטוח רכב מוזיל משמעותית את מחירי הביטוח. פוליסת חיסכון דמי ניהול קשורה לסוכן ביטוח?

על-מנת לדעת מהו הסכום האופטימלי שאותו כדאי להפריש לקרן הפנסיה, ועוד קודם לכן לבחור בחוכמה את הקרן המתאימה ביותר לצרכים שלכם ושמניבה תשואה מוצלחת במיוחד, מומלץ להתייעץ עם מומחים בתחום. סוכני הביטוח הפנסיוני של גבהים מצטיינים במתן שירות זה, מקפידים על שקיפות מלאה ומתן הסברים ברורים – וישמחו לעזור גם לכם להבטיח עתיד כלכלי אופטימלי.

דילוג לתוכן