השוואה בין פוליסות חיסכון

בעשור הראשון של המאה ה-21 בוצעה רפורמה מקיפה בשוק ההון בארץ. אחד השינויים המשמעותיים במסגרת רפורמת בכר היה לאפשר לחברות הביטוח למכור פוליסות חיסכון. פוליסות אלה הן אלטרנטיבה בעלת יתרונות משמעותיים בהשוואה לקרנות נאמנות (שגובות דמי ניהול גבוהים ובנוסף נדרש תשלום מס בכל פעם שעוברים מקרן אחת לשנייה), בהשוואה לקופות גמל וגם בהשוואה לחסכונות בבנק (בגלל התשואה הנמוכה שלהם).

כדי למצות את הפוטנציאל של פוליסות חיסכון השוואה בין כמה אפשרויות, כלומר מספר מוצרי חיסכון מסוג זה של חברות ביטוח שונות, היא צעד מתבקש. הפרמטרים העיקריים להשוואה הם דמי הניהול, התשואה שמניבה כל פוליסה פיננסית (שם נוסף לפוליסת חיסכון), הרכב ההשקעות של הפוליסה והגוף שמציע אותה.

בחירת סוכן פנסיוני

לגבי הגוף שעומד מאחורי כל פוליסת חיסכון השוואה בין חברות הביטוח השונות כוללת את גודל החברה וגם את רמת השירות שהיא מעניקה. דמי ניהול נמוכים מגדילים את כדאיות החיסכון אולם בסופו של דבר התשואה הצפויה היא בעלת משקל רב יותר ובכל מקרה תוכלו להתמקח על דמי הניהול.

הרכב ההשקעות של פוליסת חיסכון הוא אינדיקציה מצוינת לרמת הסיכון שלה. ישנה בחירה בין אפיק מנייתי, אפיק שקלי, אפיק צמוד מט"ח ועוד, וההחלטה היא בהתאם לאופי שלכם ולהעדפות שלכם (עד כמה אתם מוכנים לקחת סיכון מסוים כדי להגדיל את הרווחיות של החיסכון). מדד נוסף לרמת הסיכון הוא התנודתיות בביצועים של כל פוליסת חיסכון, ואותה ניתן לדעת על בסיס נתונים כמו מדד שארפ – לשם כך נדרשת התעמקות או קבלת עזרה מאיש מקצוע בתחום. בנוסף לכך לכל פוליסת חיסכון דמי ניהול שצריך לבדוק גם כן.

סוכני גבהים אמונים על מתן השירות הנ"ל ועל התאמת פוליסת החיסכון הטובה ביותר על סמך הצרכים הספציפיים שלכם. כמו כן הסוכנים שלנו מצטיינים במתן הסברים מפורטים וברורים לגבי כל סוגיה, גם אם היא נראית מורכבת וטכנית מדי, כך שתוכלו להיות סמוכים ובטוחים שהפוליסה או הפוליסות שבחרתם הן אלה האופטימליות עבורכם.

דילוג לתוכן