מסלולי השקעה בקופות גמל

קופות הגמל הן מוצר חיסכון שמתאים הן לטווח הקצר והן לטווח הארוך. מי שיחכה עם משיכת הכספים עד לגיל הפרישה מעבודה יזכה לפטור ממס גם על הרווחים שהניבה ההשקעה וגם על הקצבה שיקבל, ומי שיזדקק לכסף בשלב מוקדם יותר בחיים יוכל לפדות אותו תמורת אבל לשלם מס של 25% על הרווחים.

הפרמטר החשוב ביותר לבחירה נכונה של קופת הגמל האופטימלית עבורכם הוא מסלול ההשקעה – כלומר כיצד משקיעה הקופה את כספי החוסכים בה. האפשרויות הנפוצות ביותר הן מסלול שקלי, מסלול מניות ומסלול אג"ח משולב, כששיעור המניות יכול להיות עד 10%, עד 15% ועד 20%.

סוכן ביטוח חיים

המסלולים השקליים מתאפיינים בתנודתיות נמוכה במיוחד ובהשקעות בעלות סיכון נמוך. מסלולי המניות חושפים את החוסכים לסיכון רב יותר ובהתאם עשויים להניב תשואה גבוהה יותר. מסלולי האג"ח מאפשרים מציאת מינון מדויק של אגרות חוב בטוחות יחסית ושל מרכיב מנייתי.

הבחירה בין כל האפשרויות של מסלולי השקעה בקופות גמל היא בהתאם להעדפות של כל חוסך וחוסכת ובפרט מידת שנאת הסיכון שלהם או דווקא הנכונות לקחת סיכון מושכל כדי לצבור רווחים גבוהים יותר בטווח הארוך. את בחירת קופת הגמל הספציפית כדאי לבסס על היחס בין סיכון לבין תשואה – אם ישנן 2 קופות גמל שמתאפיינות ברמת סיכון דומה, מן הסתם זו שמניבה תשואה גבוהה יותר עדיפה, ובאופן דומה אם יש 2 קופות גמל שמניבות תשואה דומה, כדאי לבחור את זו שרמת הסיכון בה נמוכה יותר (כשחשוב לזכור שאנחנו יודעים רק את תשואות העבר ולא את אלה העתידיות).

באופן כללי המגוון הרחב של מסלולי השקעה בקופות גמל מקנה לכל החוסכים באפיק זה חופש בחירה נרחב – מומלץ לנצל אותו באופן חכם ובעזרת אנשי מקצוע מיומנים. הסוכנים הפנסיוניים של גבהים אמונים על מתן הסברים ברורים ומפורטים גם יחד, כך שתוכלו להבין בדיוק מהם היתרונות והחסרונות של כל קופה בדרך לבחירת זו הנכונה לכם ביותר בכל נקודת זמן. אנשים ששואלים את עצמם האם חייבים סוכן ביטוח פנסיוני, אז בדיוק כאן נכנס פקידו של הסוכן, בתחומים שלא כולם ואפילו הרוב לא בקיאים.

דילוג לתוכן