אובדן כושר עבודה ביטוח מנהלים

כושר העבודה שלנו הוא נכס חשוב מאוד, ולמעשה אחד הנכסים היקרים ביותר שלנו. אחת הדרכים להגן עליו היא באמצעות ביטוח אובדן כושר עבודה במסגרת החיסכון הפנסיוני שאנחנו ממילא מחויבים לו לפי החוק – ובפרט בתוך ביטוח המנהלים.

בחירת סוכן פנסיוני
 

להכללת כיסוי למצב של אובדן כושר עבודה בביטוח מנהלים יש מספר מאפיינים שחשוב להיות מודעים אליהם:

ראשית, בדרך כלל הכיסוי כולל גם מצבים שבהם המבוטח יכול לעבוד אבל לא במקצוע שבו עסק לפני הפגיעה. בהקשר זה כדאי לדעת שלא כל ביטוח אובדן כושר עבודה כולל כיסוי מורחב שכזה – ישנן גם פוליסות שבהן רק במקרים של חוסר יכולת לעבוד בשום משרה, בלי קשר להכשרה, ניסיון, השכלה וכו', משולמת הקצבה החודשית. כמובן שגם כשרוכשים ביטוח מנהלים וכוללים בו כיסוי מסוג זה חובה לוודא את מהות ההגדרה של "אובדן כושר עבודה".

דגש חשוב שני הוא מידת הפגיעה. ישנם ביטוחים למקרים של אובדן כושר עבודה שמשלמים למבוטחים רק אם הפגיעה בכושר העבודה היא בשיעור של 75% או יותר. במסגרת ביטוחי המנהלים בדרך כלל תשולם הקצבה החודשית גם במקרים "קלים" יותר של פגיעה בשיעור 25% ומעלה (כשגובה הקצבה הוא בהתאם לשיעור הירידה בכושר העבודה, כמובן). גם את הפרמטר הזה חובה לוודא מראש. איפה הכי כדאי לקבל המלצות לביטוח בריאות?

סעיף משמעותי נוסף נקרא "ביטול קיזוז": ישנן פוליסות שמבטיחות תשלום קצבה חודשית גם במקביל לקבלת תשלומים מהמוסד לביטוח לאומי וישנן פוליסות שבהן מקוזז התשלום מהמדינה במקרים של אובדן כושר עבודה. בדרך כלל הבחירה היא שלכם. קבלו מאיתנו המלצות לביטוח נסיעות לחול.

בכל מקרה שבו בוחרים לבטח את כושר העבודה במסגרת ביטוח המנהלים חשוב גם לוודא שאין עוד ביטוח נפרד למצבים אלה, כדי לא לשלם פרמיות כפולות ומיותרות. באופן כללי מומלץ להיעזר באנשי מקצוע מיומנים – סוכני גבהים מצטיינים במתן אינפורמציה מלאה ומדויקת והסברים מפורטים וברורים כך שתוכלו לדעת מהו המוצר המתאים לכם ביותר ואיך לקבל כיסוי מושלם למקרים של אובדן כושר עבודה במינימום הוצאה.

 

דילוג לתוכן