אובדן כושר עבודה מעל גיל 65

בשנת 2004 נקבע שגיל הפרישה מעבודה בישראל לגברים יועלה באופן הדרגתי מ-65 ל-67 (אצל הנשים הייתה עלייה דומה, מ-60 ל-62). המהלך התבקש מהסיבה הפשוטה שתוחלת החיים שלנו נמצאת במגמת עלייה קבועה, ובנוסף אנחנו בריאים יותר וכשירים יותר לעבודה גם בגיל 65 (ובלא מעט מקרים אפילו בגילאים מבוגרים יותר).

ביטוח בריאות

 

מצד שני התעוררה בעיה: בכל הפוליסות שסיפקו כיסוי למקרים של אובדן כושר עבודה גיל סיום הביטוח היה 65 – וכל מי שהמשיך לעבוד גם אחרי גיל זה למעשה לא היה מבוטח למרות שעדיין לא היה זכאי לקצבאות שמחליפות בעצם את הצורך להתפרנס. האם כדאי להשתמש בסוכן ביטוח חיים?

 

חברות הביטוח לא היו מוכנות לאשר באופן אוטומטי את הארכת הפוליסה, אלא דרשו חיתום רפואי חדש. עבור מי שסבל מבעיות רפואיות שונות שמן הסתם צצו במשך השנים ולא היו בעת רכישת הפוליסה המקורית, הצורך לעבור שוב חיתום עלול היה להוביל להתייקרות משמעותית של הפרמיה, כך שהביטוח כלל לא היה כדאי עבורם. האם פוליסת חיסכון קשורה לאובן יכולת עבודה?

 

עוד כדאי לזכור שגם קרנות הפנסיה וחלק מביטוחי המנהלים כוללים לצד רכיב החיסכון גם כיסוי למצבים שבהם האדם מאבד את היכולת להתפרנס. במצב שנוצר ובהיעדר ביטוח אובדן כושר עבודה מעל גיל 65 גם המעסיקים נחשפו לסיכון כשמצד אחד הם ממשיכים להפריש סכומי כסף לקרן הפנסיה או לביטוח המנהלים ומצד שני העובדים לא מכוסים כפי שחשבו.

 

לאחר מספר שנים של אי ודאות ואלפי מבוטחים שהזכויות שלהם נפגעו, רשות שוק ההון הסדירה את הנושא. בכל מקרה מומלץ לקרוא היטב את התנאים הרשומים בכל פוליסה שרוכשים – רצוי בעזרת סוכן ביטוח מיומן. סוכני גבהים אמונים על מתן שירות מקצועי והסברים מפורטים וברורים, גם בתחום של ביטוח אובדן כושר עבודה מעל גיל 65.

דילוג לתוכן