אובדן כושר עבודה עד איזה גיל

כושר העבודה שלנו הוא נכס חשוב מאוד כשאנחנו צעירים, אבל גם בגילאים מבוגרים יותר עדיין יש לו ערך בלתי מבוטל – ולכן כשמבטחים אותו חשוב להקדיש תשומת לב גם למועד פקיעת הפוליסה, כלומר עד לאיזה גיל היא תהיה תקפה.

 

באופן עקרוני ביטוח למקרים של אובדן כושר עבודה תקף עד לגיל הפרישה לפנסיה הרשמי במדינה. נכון ל-2019 מדובר על גיל 67 לגברים וגיל 62 לנשים. מצד שני חשוב לקחת בחשבון סוגיה רגישה: גיל הפרישה הנ"ל עשוי להשתנות ולמעשה עבור הנשים מתוכננת העלאתו באופן הדרגתי ל-64 וגם אצל הגברים יש סיכוי בלתי מבוטל שהוא יעלה (כפי שהועלה מ-65 ל-67 בשנת 2004). האם ייתכן מצב של כפל ביטוח בריאות?

 

בהתאם חשוב לוודא מה קובעת הפוליסה במקרה שכזה. לאחר ההעלאה הנ"ל של גיל הפרישה בשנת 2004 (גם לגברים וגם לנשים – מ-60 ל-62), היו לא מעט מקרים שבהם מבוטחים מבוגרים יחסית (בני 65-67 ובנות 60-62) גילו שנפלו בין הכיסאות: לאחר שנפגעו מסיבה כזו או אחרת ואיבדו את כושר העבודה, מצד אחד הביטוח שלהם התגלה כלא תקף (בגלל שבפוליסה הופיע גיל הפרישה הישן), ומצד שני הם עדיין לא היו זכאים לקצבאות הביטוח הלאומי שמתאימות למי שעבר את גיל הפרישה מעבודה. קבלו מאיתנו המלצות לביטוח בריאות.

 

על-מנת למנוע מצב כזה רצוי כאמור לבחון את הפוליסה בקפידה, ובפרט מבחינת האפשרות להתאים אותה לשינויים עתידיים בגיל הפרישה הרשמי במדינה מבלי לשלם על כך סכומים גבוהים שלא לצורך. דגש נוסף שחשוב לתת עליו את הדעת בשלב בחירת הפוליסה הוא ההגדרה של "אובדן כושר עבודה" – האם היא כוללת רק מקרים שבהם האדם לא יכול לעבוד בכלל, או גם את המקרים שבהם הוא יכול להתפרנס אבל לא מהעיסוק אליו הוכשר ושבו צבר ניסיון וידע לאורך השנים.

 

סוכני גבהים יסייעו לכם לוודא שביטוח אובדן כושר העבודה שלכם יהיה תקף עד הגיל המתאים בכל מצב, וכמו כן ימנעו מצב שבו יש לכם כפל ביטוח שכזה (אחד במסגרת ביטוח המנהלים או קרן הפנסיה ועוד אחד כמוצר נפרד).

דילוג לתוכן