אובדן כושר עבודה פנסיה

כל קרן פנסיה כוללת בנוסף למרכיב החיסכון גם כיסוי – למקרים של מוות עוד לפני ההגעה לגיל הפרישה מהעבודה וגם למקרים של אובדן היכולת להתפרנס. אם אכן החוסך נפגע חלילה מתאונה או מחלה ומאבד את כושר עבודתו, קרן הפנסיה תעניק לו סכום כסף מסוים מדי חודש ובנוסף תשלים עבורו את ההפרשות החודשיות כך שבהגיעו לגיל הפרישה מעבודה הוא ייהנה ממלוא החיסכון האפשרי, כך שלמעשה התאונה או המחלה לא תפגע בו בהיבט זה.

 

כל ביטוח אובדן כושר עבודה – בין אם כפוליסה נפרדת ובין אם במסגרת קרן פנסיה (גם בביטוחי מנהלים ניתן לכלול כיסוי כזה, אם החוסך מעוניין בכך) – מחייב תשומת לב לשני פרמטרים חשובים:

 

א. מהי ההגדרה של "אובדן כושר עבודה" – אובדן מלא של כושר העבודה מוגדר כמצב שבו האדם איבד לפחות 75% מהיכולת שלו לעבוד. אובדן חלקי מתייחס לפגיעה בשיעור 25% ומעלה. ישנן פוליסות שניתן להפעיל רק עבור אובדן כושר עבודה מלא ויש כאלה שתקפות גם במקרים של אובדן חלקי.

 

ב. מקצועי או עיסוקי – אובדן כושר עבודה עיסוקי פירושו חוסר יכולת להתפרנס בתפקיד שבו עבד האדם עד לפגיעה. אובדן כושר עבודה מקצועי פירושו חוסר יכולת לעסוק במקצוע שמתאים ללימודים, לניסיון ולהכשרות שעבר האדם. בדרך כלל במסגרת קרן פנסיה הכיסוי הוא לא מקצועי ולא עיסוקי, אלא כזה שמעניק פיצוי לאדם רק אם הוא לא יכול להתפרנס בשום עבודה שהיא,, כולל כזו שלא בהכרח מתאימה להשכלתו ולניסיון שלו. קבלו הצעת מחיר לביטוח חול עוד היום!

 

ביטוח אובדן כושר עבודה במסגרת קרן פנסיה עשוי לספק מענה אפקטיבי לסיכון – אבל לא בכל מצב. בהתאם מומלץ להיעזר בסוכני הביטוח של גבהים סוכנות ביטוח מעולה: אנשי המקצוע המיומנים שלנו יבחנו את הצרכים שלכם, יבדקו האם הכיסוי שמציעה קרן הפנסיה אכן מבטיח רמת חיים נאותה גם אחרי פגיעה בכושר העבודה ויסייעו לכם להימנע מצד אחד מתשלום פרמיות מיותרות ומצד שני לישון בשקט בידיעה שכושר העבודה שלכם, נכס יקר ערך ללא ספק, מבוטח היטב.

דילוג לתוכן