אובדן כושר עבודה תעסוקתי

על-פי הסטטיסטיקות המקובלות בענף, כ-75% מהתביעות בגין אובדן כושר עבודה משולמות על-ידי חברות הביטוח. בכל מצב שבו אדם נפגע ועקב כך לא יכול לפרנס את עצמו, הוא רשאי כמובן לתבוע מחברת הביטוח להפעיל את הפוליסה המתאימה (אם כמובן השכיל לרכוש אותה, כשכדאי לדעת שגם במסגרת קרן הפנסיה ישנו כיסוי למקרים אלה, ובביטוח המנהלים ניתן לבחור אם לכלול אותו).

 

על-מנת להבטיח מקסימום סיכוי לתשובה חיובית מצד חברת הביטוח, כדאי בחלק מהמקרים שבהם נפגעת היכולת להתפרנס להתייעץ קודם כל עם רופא תעסוקתי. רופאים תעסוקתיים הם אנשי מקצוע שהמומחיות שלהם היא לבחון כשירות לעבודה – כללית או ספציפית. בהקשר של תביעה בגין אובדן כושר עבודה רופא תעסוקתי מספק חוות דעת לגבי שיעור הפגיעה, האם היא זמנית או קבועה, ומהם העיסוקים שמושפעים ממנה (כלומר באילו תפקידים האדם יכול לעבוד, אם ישנם כאלה, ובאילו לא).

 

חשוב להדגיש שלחברת הביטוח הזכות לזמן כל מי שתובע הפעלת פוליסה של אובדן כושר עבודה לרופא תעסוקתי מטעמה, ובמצבים מסוימים גם קביעה של המוסד לביטוח לאומי נלקחת בחשבון לצורך קביעת זכאות לפיצוי ובאיזה שיעור. יחד עם זאת לחוות דעתו של רופא תעסוקתי מנוסה יש תמיד משקל בלתי מבוטל, וכך גם במקרים שבהם אין ברירה אלא להגיש תביעה כנגד חברת הביטוח בריאות אם היא מנסה להתחמק מתשלום הפיצוי שנקבע בפוליסה.

 

המלצה חשובה נוספת היא לבטח את כושר העבודה שלכם מלכתחילה בחברת ביטוח שאחוזי הסירוב שלה במקרים של תביעות בתחום הספציפי הזה נמוכים יחסית, ושמוכרת בזכות רמת שירות טובה לכל מי שאיבד את יכולתו לעבוד. כדי לדעת מהי החברה המתאימה ביותר לצרכים הספציפיים שלכם, וגם לבחור נכון את הפוליסה המדויקת עבורכם, מוזמנים לפנות אל סוכני הביטוח .המיומנים של גבהים. זה הזמן להשוואת מחירי ביטוח רכב

דילוג לתוכן