איחוד קופות לא פעילות

לישראלים רבים מספר קרנות פנסיה ו/או קופות גמל. לפעמים הדבר מתרחש בעקבות מקום עבודה, כשהמעסיק החדש פותח עבור העובד קופה חדשה והעובד ממשיך במקביל להחזיק את הקודמת, במקרים אחרים הסיבה לכך היא סוכן ביטוח לא מיומן (או לא אחראי) שהמליץ על פתיחת קרן פנסיה מבלי לבדוק את המצב הקיים, וישנן עוד סיבות.

החיסרון העיקרי של מצב זה הוא תשלום דמי ניהול גבוהים מדי: כשכל החיסכון הפנסיוני שלנו מנוהל במקום אחד, הסכום מן הסתם גבוה יותר בהשוואה לפיזורו בין כמה קופות, ועל כן קל יותר להתמקח על גובה דמי הניהול – ובהקשר זה כדאי לזכור שכל שבר אחוז פירושו הרבה מאוד כסף בגיל הפרישה מעבודה. עוד סיבה טובה לבצע איחוד קופות לא פעילות היא שליטה טובה יותר בחיסכון הפנסיוני.

סוכן ביטוח מומלץ

השלב הראשון הוא איתור כל אותן קרנות או קופות שאינן פעילות ובכל זאת אנחנו משלימים עבורן לא מעט דמי ניהול מדי חודש. ניתן לאתר אותן באמצעות אתר אינטרנט ייעודי שהקים לשם כך משרד האוצר ואשר נקרא הר הכסף. ההזדהות היא על בסיס תעודת זהות וישנן עוד מספר שאלות אבטחה (לשם הגנה על הפרטיות) – ולאחר מכן תוכלו לקבל בלחיצת כפתור פירוט של כל החשבונות הפנסיוניים הרדומים. איתור פוליסות ביטוח וחסכונות יכולה לחסוך לנו המון כסף כל חודש.

השלב הבא הוא הבחירה להיכן להעביר את כל החסכונות מכל אותן קופות לא פעילות. בשלב זה כדאי להיעזר במומחיות ובניסיון של איש מקצוע, סוכן ביטוח מומלץ, שיכול כמובן לסייע גם בהשלמת השלב הקודם מבלי שתצטרכו לבזבז על כך זמן יקר.

הסוכנים הפנסיוניים של גבהים אמונים על מתן שירות מקצועי, העברת כל המידע הרלוונטי באופן שכל אחד וכל אחת יוכלו להבין בדיוק מהם היתרונות ומהם החסרונות של כל אפיק ועל התאמת חיסכון פנסיוני לצרכים הספציפיים שלכם. בעזרתם תוכלו להבטיח חיסכון פנסיוני יעיל עם מינימום דמי ניהול ומקסימום תשואה, וליהנות משקט נפשי לקראת גיל הפרישה מעבודה.

דילוג לתוכן