איך הופכים להיות יועץ פנסיוני?

מטרת הייעוץ הפנסיוני היא להעניק ללקוחות הזדמנות ליצור מקור הכנסה ולשמור על רמת החיים שלהם בהגעתם לגיל פרישה וכן להגן עליהם ועל משפחתם מפני נזק מוסרי וכלכלי אפשרי במקרה של מחלה, תאונה או מוות. על מנת למקסם את האפקטיביות של יכולתו של עובד להרוויח מחסכונותיו עד יציאתו לגמלאות, ולהגן, לפי העניין, מפני הנזק המוסרי והכלכלי הנובע מאובדן מקורות הכנסה, מומלץ להיעזר בשירותיו של יועץ פנסיוני. אז איך הופכים להיות יועץ פנסיוני שיודע להתייחס לכל הפרמטרים הנדרשים? יועץ פנסיוני מומחה יודע לקחת בחשבון גורמים ושיקולים רבים, כולל:
דיני יחסי עבודה, הטבות מס.
עיסוק, אופי השכר.
מצב משפחתי ומצב בריאותי.
צרכים פיננסיים בהווה ובעתיד.
וריאציות של יחסי סיכון ורווחיות של השקעות.
נכס קיים.

איך הופכים להיות יועץ פנסיוני?

יועץ פנסיוני מוגדר בחוק כמומחה אשר קיבל רישיון יועץ פנסיוני. יועץ פנסיוני עוסק במתן ייעוץ ליחידים לגבי רווחיות חסכונותיהם או חסכונות יקיריהם באמצעות תוכניות פרישה, איתן הוא לא קשור כלכלית. במילים אחרות, היועץ הפנסיוני חייב להיות אובייקטיבי ובלתי תלוי בכל תוכנית או מוסד פיננסי בעת מתן ייעוץ.
בתפקידו של יועץ פנסיוני נכללות פונקציות רבות אותן ניתן ללמוד לעומק בקורס יועץ פנסיוני של מכללת אורין שפלטר. ראשית, על היועץ להיות מסוגל לנתח את החיסכון הכספי הקיים של הלקוח. שנית, בירור צרכי הלקוח, רצונותיו ושאיפותיו במסגרת החוק וההזדמנויות העומדות לרשותו. לבסוף, עליו ליצור תיק חסכונות פנסיוני, המורכב מתוכניות המתאימות בצורה הטובה ביותר לצרכי הלקוח והעדפותיו באמצעות בחירת תוכניות אלו, וכן מבחירת המוסדות הפיננסיים המנהלים אותן. המורכבות של מערכת הפנסיה בישראל מחד, ומגוון האפשרויות הרחב מאידך, מצריכים תמיכה מקצועית בעזרת יועץ אובייקטיבי ומנוסה. אם אתם רוצים להבין איך הופכים להיות יועץ פנסיוני מוסמך בעל כל הניסיון הנדרש כדי ללוות את לקוחותיכם, קורס ייעוץ פנסיוני במחיר סביר המעמיק על מכללת אורין שפלטר יענה לכם על כך.

דילוג לתוכן