איך לבחור ביטוח בריאות

בינואר 1995 נכנס לתוקף חוק ביטוח הבריאות הממלכתי שמעניק לכל אזרחי המדינה כיסוי – ואפילו נרחב למדי. גם החברות בקופות החולים השונות מספקת כיסוי למגוון רחב של מצבים, אבל על-מנת להבטיח כיסוי מושלם לכל צרה שעלולה לבוא נדרש עוד ביטוח.

אופציה אחת היא הכיסויים הנוספים שמוכרות קופות החולים – כללית מושלם, מכבי זהב וכו' – והאופציה שמספקת את הכיסוי המדויק והשלם ביותר היא פוליסת ביטוח בריאות של אחת מחברות הביטוח הגדולות בארץ. חשוב לבצע השוואת ביטוחי בריאות לפני קבלת החלטה.

סוכן ביטוח בריאות

ההחלטה הראשונה שיש לקבל במסגרת בחירת ביטוח בריאות היא אילו רכיבים תכלול הפוליסה. את האפשרויות ניתן לחלק ל-3 קטגוריות: כיסויים מוספים דוגמת ביטוח סיעודי כך שמכוסים גם מצבים שקודם לכן לא היו מכוסים בכלל, כיסויים תחליפיים שמרחיבים במידה משמעותית את האפשרויות של כל מבוטח וכיסויים משלימים. כיסוי משלים הוא כזה שבו חברת הביטוח בוחנת כמה כסף העבירה קופת החולים למבוטח כחלק מזכויותיו ומשלימה את החסר.

המגוון הרחב של האפשרויות כולל כיסוי הוצאות עבור רכישת תרופות שאינן בסל, מימון ניתוחים בחו"ל, אפשור בחירת מנתח, מימון השתלות בחו"ל, כיסוי טיפולי שיניים יקרים וגם ביטוח שנקרא מחלות קשות – כשמתגלה מחלה קשה (מתוך שורת מחלות לפי הרשום בפוליסה), המבוטח מקבל סכום כסף חד-פעמי, גבוה, שעוזר לו להתמודד עם המחלה בלי דאגות כלכליות. אם יש לכם סוכן ביטוח שאתם סומכים עליו, דברו איתו על ביטוח בריאות מומלץ עבורכם, אם אין לכם- צרו קשר עם סוכני הביטוח של סוכנות "גבהים".

שיקול נוסף במסגרת מציאת תשובה לשאלה איך לבחור ביטוח בריאות הוא טיב השירות של כל חברת ביטוח – ואפילו כדאי לבחון את המקצועיות של החברה לגבי הרכיב הספציפי שמחפשים. כמובן שגם הפרמיה הנדרשת לכל כיסוי היא שיקול מרכזי, ובאופן כללי מומלץ להיעזר בסוכן ביטוח אובייקטיבי ובעל מומחיות בתחום ביטוחי הבריאות – כלומר באנשי המקצוע המיומנים והמנוסים של "גבהים", שיסייעו לכם להגיע לכיסוי המיטבי במחיר הנמוך ביותר האפשרי.

דילוג לתוכן