איך לחסוך לילדים

לפני מספר שנים החליטה ממשלת ישראל על תוכנית "חיסכון לכל ילד" – תוכנית שבמסגרתה מפקיד המוסד לביטוח לאומי 50 ש"ח בחודש לכל ילד עד גיל 18 בתוכנית חיסכון לבחירת ההורים. ההורים רשאים להעביר עוד 50 ש"ח בחודש מתוך קצבת הילדים ובכך להגדיל את החיסכון ארוך הטווח, וכמובן שתמיד אפשר לפתוח חשבון חיסכון לילדים ולהקצות לשם סכומי כסף מתוך ההכנסות השוטפות.

אפיקי ההשקעה האפשריים הם תוכניות חיסכון בבנקים וקופות גמל של הגופים הפיננסיים. כדאי להקדיש תשומת לב לבחירת אפיק ההשקעה, כך שכשהילדים שלכם יגיעו לגיל 18 יעמוד לרשותם סכום כסף גבוה ככל האפשר. אחד מאנשי המקצוע שניתן להתייעץ איתם הוא סוכן ביטוח פנסיוני, שבמסגרת תפקידו מתאים קופות גמל לחוסכים לקראת גיל הפרישה מהעבודה.

הביקוש לשירותיהם של סוכני ביטוח פנסיוניים נמצא במגמת עלייה קבועה, ובהתאם ישנה מגמה דומה גם לגבי השכר של אנשי מקצוע אלה – בין אם הם מועסקים כשכירים בחברת ביטוח ובין אם הקימו עסק עצמאי בתחום.

הדרך המהירה ביותר להפוך לסוכן ביטוח פנסיוני היא ללמוד במסלול הפנסיוני של מכללת אורין שפלטר. מסלול זה כולל 6 קורסים שמכינים את המשתתפים בהם למבחנים בכלכלה, בסטטיסטיקה ומימון, בחשבונאות, ביסודות הביטוח, בניתוח ניירות ערך ולמבחן שנקרא גמר פנסיוני. לאחר מעבר כל המבחנים וכן סטאז' של חצי שנה (שאפשר להתחילו כבר לאחר 4 הקורסים הראשונים), תקבלו רישיון מטעם משרד האוצר ותוכלו להתחיל להתפרנס כסוכני ביטוח פנסיוניים.

את המסלול כולו אפשר להשלים תוך 18-24 חודשים, גם ללא כל ידע קודם. לאחר קבלת הרישיון תוכלו להיעזר בחברת ההשמה של המכללה שנמצאת בקשרי עבודה הדוקים עם כל חברות הביטוח המובילות בישראל, או בסוכנות הביטוח של אורין שפלטר שמהווה מקום מצוין להתחיל לבנות במסגרתו עסק עצמאי בתחום.

דילוג לתוכן