איתור כספים בקופות גמל

כסף הוא משאב יקר ערך במיוחד בימינו, ורובנו עובדים קשה מאוד עבורו. בנוסף אנחנו מבינים היטב שחשוב מאוד להבטיח רווחה כלכלית גם לאחר הפרישה מעבודה, כשאנחנו כבר לא יכולים להתפרנס. במציאות שכזו ניתן היה לצפות שכולנו נהיה מודעים באופן מלא למצב החסכונות הפנסיוניים שלנו, אבל בפועל המצב שונה: לישראלים רבים ישנם חסכונות "אבודים" ובפרט קופות גמל לא פעילות שהצטברו בהם סכומים משמעותיים – ששוכבים ללא כל תכלית.

על-מנת לעזור לציבור הרחב לדעת בדיוק מהם הנכסים הפנסיוניים והפיננסיים שברשותו השיק משרד האוצר – כחלק ממהלך רחב היקף להעלאת רמת האוריינות הפיננסית בארץ – אתר אינטרנט שמאפשר לאתר בקלות ובמהירות את החסכונות ששכחנו מהם. האתר נקרא הר הכסף, וכדי לאתר את הכספים בקופות הגמל הלא פעילות כל שעליכם לעשות הוא להקליד את מספר תעודת הזהות שלכם ולענות על מספר שאלות הזדהות – כדי להבטיח את הפרטיות המתבקשת לנוכח המידע שמציג האתר.

איתור כספים בקופות גמל באמצעות הר הכסף הוא כמובן רק בשלב הראשון בדרך למיצוי המשאבים. השלב הבא הוא ניצול מיטבי של אותם כספים שהתגלו. הבחירה היא בין שלל מוצרים פנסיוניים – קרנות פנסיה, ביטוחי מנהלים וקופות גמל – כשהפרמטרים העיקריים להשקעה הטובה ביותר האפשרית מבחינתכם הם התשואה הצפויה, מידת הסיכון, דמי ניהול סבירים ורמת השירות שתקבלו.

חשוב להדגיש שבחירה מושכלת באמת בין כל הקרנות, הקופות והביטוחים שמוצעים לנו כיום מחייבת בקיאות של ממש בתחום. ראשית, ניתן לשלב בחיסכון הפנסיוני גם מרכיב ביטוחי – כיסוי למצבים כמו אובדן כושר עבודה, נכות או מוות. שנית, מבין כל הפרמטרים להשוואה רק גובה דמי הניהול הינו נתון שניתן למצוא בקלות. את התשואה הצפויה בעתיד, ולאו דווקא זו של השנים הקודמות, וכן את רמת הסיכון ניתן להעריך רק על בסיס ידע מקצועי, וגם על-מנת לדעת איפה תקבלו שירות איכותי באמת נדרשת היכרות מעמיקה עם השוק. לסוכנים הפנסיוניים של גבהים ניסיון רב באיתור כספים ובניצולם באופן המשתלם ביותר. הסוכנים שלנו יעזרו לכם גם באיתור פוליסות ביטוח שלכם.

דילוג לתוכן