ביטוח אובדן כושר עבודה

עבור רובנו השכר שאנחנו מקבלים על עבודה מהווה את המרכיב העיקרי, אם לא הבלעדי, בהכנסות. במצב שכזה אובדן היכולת להביא לידי ביטוי את היכולות שלנו ולהתפרנס בהתאם עלול לגרום לפגיעה כלכלית חמורה. למעשה כושר העבודה שלנו הוא אחד הנכסים היקרים ביותר שיש – עבור שכר ממוצע של 10,000 ש"ח לחודש גם פגיעה חלקית, כזו שבעקבותיה השכר יפחת ב-50% ל-5,000 ש"ח, פירושה אובדן הכנסות של 600,000 ש"ח במשך עשר שנים. עבור אדם בן 50, שנותרו לו עוד 17 שנים עד לגיל הפרישה מהעבודה, הנזק המצטבר עשוי להגיע גם למיליון ש"ח – מחירה של דירה! עלות ביטוח אובדן כושר עבודה משתנה בהתאם לסוג הפוליסה.

כשזה המצב, קל להבין מדוע ביטוח אובדן כושר עבודה הוא אחד הכיסויים החשובים ביותר שיש. כשבוחרים פוליסה ישנם פרמטרים רבים שחשוב לקחת בחשבון. הביטוח הבסיסי מכסה מצבים שבהם עקב תאונה או מחלה האדם לא יכול לעבוד בתחום שבו עסק לפני המחלה או התאונה, או בעיסוק אחר שמתאים לו, ובתנאי ששיעור הפגיעה בכושר העבודה שנקבע לו הוא 75% ומעלה. כל עוד נשמר שיעור פגיעה זה והאדם לא הגיע לגיל הפרישה מעבודה (67 לגברים, 62 לנשים) הוא יקבל קצבה חודשית בגובה 75% מההכנסה הממוצעת שלו בשנה שקדמה לאירוע הביטוחי.

סוכן ביטוח מומלץ

הרחבה חשובה אחת היא למקרים שבהם שיעור הפגיעה בכושר העבודה הוא 25-74%. בפרט מומלצת הרחבה זו לבעלי שכר גבוה מאוד, שבמקרה שלהם גם פגיעה תנועה ביכולת לעסוק בתחום שאליו הוכשרו עלולה לעלות להם כסף רב. עוד הרחבה היא לעיסוק ספציפי – כלומר גם אם האדם יוכל לעבוד בעבודה שמוגדרת "סבירה", כל עוד הוא לא יכול לעבוד בעיסוק הספציפי כפי שנרשם בפוליסה, חברת הביטוח תשלם לו את הקצבה החודשית.

מומלץ לבחור ביטוח אובדן כושר עבודה בעזרת סוכן פנסיוני מיומן ובעל יושרה מלאה. הסוכנים של גבהים בקיאים מאוד בתחום זה ובנוסף הם אמונים על מתן הסברים ברורים ומפורטים כך שתוכלו להבין בדיוק מה אתם צריכים ומה מספק כל ביטוח – ובעיקר לדעת בוודאות שיש לכם את הכיסוי המיטבי במחיר האטרקטיבי ביותר האפשרי. סוכן ביטוח עצמאי יתן לך הצעות לביטוח אשר מתאימות לכן במיוחד.

 

דילוג לתוכן