ביטוח אחריות מקצועית רפואית

רוב רובם של הרופאים הם אנשי מקצוע מיומנים ואחראיים מאוד. יחד עם זאת גם הרופא הטוב ביותר והמסור ביותר למטופליו עלול לטעות – ועל-מנת שלא להיקלע למצוקה כלכלית קשה עקב שגיאה, נדרש ביטוח אחריות מקצועית רפואית.

ההמלצה הנ"ל תקפה לרופאים שמקבלים מטופלים באופן פרטי. רופאים שכירים מבוטחים דרך מקום העבודה, אבל גם להם כדאי מאוד לבדוק את הפוליסה ולוודא שהיא אכן מספקת להם את מלוא הכיסוי הרלוונטי לכל תרחיש אפשרי. עוד המלצה היא לרכוש ביטוח שמיועד ספציפית להתמחות של כל רופא – כך למשל ישנם ביטוחי אחריות מקצועית לפסיכיאטרים, ביטוחים לנוירולוגים, ביטוח אחריות מקצועית לרופא שיניים, ועוד. לביטוח אחריות מקצועית מחיר שמתנה בין פוליסות ולכן חשוב לערוך השוואת מחירי ביטוח.

סוכן ביטוח עצמאי

עוד דגש חשוב הוא לוודא שהביטוח מספק כיסוי לגבי אירועים רפואיים שהתרחשו בזמן שהפוליסה הייתה תקפה גם אם התביעה הוגשה לאחר מועד פקיעת הביטוח. באופן כללי ביטוח האחריות המקצועית לרופאים מכסה את ההוצאות המשפטיות שלהם אם מוגשת נגדם תביעה בגין רשלנות רפואית, וכן את תשלום הפיצויים לתובעים במקרים שבהם נקבע כי אכן הייתה רשלנות שכזו.

על-מנת לרכוש פוליסת ביטוח אחריות מקצועית לרופאים יש למלא שאלון שכולל פירוט של ההתמחויות, תחומי העיסוק, המכשירים בהם נעשה שימוש לטובת הפרוצדורות הרפואיות השונות, המקומות בהם עובד הרופא ועוד. חשוב למלא את השאלון במדויק, כדי שאם תידרש הפעלת הפוליסה חברת הביטוח לא תוכל להתנער מחובתה לרופא על בסיס העובדה שבזמן ההחלטה שלה לבטח לא נמסר לה כל המידע הרלוונטי.

על-מנת למצוא את הפוליסה המתאימה לכם ביותר, במחיר האטרקטיבי ביותר ומבלי שייפלו טעויות במהלך רכישת הביטוח, מומלץ להיעזר בסוכני ביטוח מנוסים. לסוכנים של גבהים מיומנות גבוהה בכל הנוגע לביטוחי אחריות מקצועית באופן כללי ובפרט לרופאים, וכן תודעת שירות מפותחת להפליא, כך שתוכלו להבין בדיוק מהן האופציות שלכם ועד כמה כל אחת מהן כדאית לכם.

דילוג לתוכן