ביטוח בריאות חדש

בתחילת 2016 נכנסה לתוקף רפורמה חשובה בתחום ביטוחי הבריאות. מטרתה של הרפורמה הייתה להוביל לפוליסות אחידות, כדי שציבור הרחב יוכל להשוות בקלות בין ההצעות של חברות הביטוח. עד לאותו שינוי משמעותי כל חברת ביטוח הציעה כיסוי אחר של המרכיב המרכזי בביטוחי הבריאות – האפשרות לבחור בית חולים ומנתח במקרים שבהם נדרש ניתוח – ובגלל ההבדלים המשמעותיים השוואת המחירים הייתה בעצם לא רלוונטית. כל ביטוח בריאות חדש מאז 2016 כולל את אותם תנאים וכך גדל כושר המיקוח של כל מבוטח ומבוטחת.

 

מרכיבים בסיסיים נוספים של ביטוחי הבריאות החדשים הם התייעצות עם מומחים וטיפולים חלופיים. בנוסף נקבע שהפוליסות יהיו תקפות לשנתיים ולאחר מכן יתחדשו באופן אוטומטי בלי לבחון מחדש את המצב הרפואי של המבוטח. בנוסף יש לכל מבוטח את האופציה לוותר על החידוש, וכמו כן אם חברת הביטוח רוצה לשנות באופן מהותי את תנאי הפוליסה עליה לבקש מראש את הסכמתו המפורשת של המבוטח.

 

מרכיב מהותי אחר ברפורמה, שגם הוא משפיע כמובן על כל ביטוח בריאות חדש, נוגע לחופש הבחירה של המבוטחים. עד ל-2016 חברות הביטוח שיווקו בעיקר "חבילות" שכללו מספר מרכיבים ביחד ולא אפשרו ללקוחות לבחור רק חלק מהכיסויים. בהתאם רבים מאיתנו שילמו גם על כיסויים מיותרים מבחינתם. החל מ-2016 ניתן לרכוש כל כיסוי בנפרד, ללא תלות בכיסויים האחרים. כך למשל ניתן לרכוש "רק" מימון לתרופות שאינן בסל הממלכתי, או "רק" ביטוח למימון טיפולים דנטליים יקרים וכו'. איפה אפשר לקבל את דמי ביטוח הבריאות? והאם חייבים סוכן ביטוח פנסיוני?

 

על-מנת לנצל באופן אופטימלי את כל האפשרויות שמעניקה הרפורמה, נדרש באופן טבעי ידע מקצועי רחב היקף ומעמיק. סוכני הביטוח של גבהים ישמחו לעזור לכם להבין בדיוק מהם הכיסויים החשובים מבחינתכם, מהי העלות והתועלת של כל מרכיב בביטוח הבריאות החדש, מהם ההבדלים בין החברות השונות מבחינת רמת השירות ובעצם כל מה שחשוב לדעת כדי לבחור נכון.

דילוג לתוכן