ביטוח חיים השוואה

רוב בני האדם מעדיפים לא לחשוב יותר מדי על ביטוח חיים. ההימנעות מובנת: קשה לנו לחשוב על כך שיבוא יום שבו לא נהיה כאן. יחד עם זאת לחשש הזה יש גם מחיר, והוא עלול להיות משמעותי, בין אם בגללו אנחנו לא רוכשים בכלל ביטוח חיים – ובין אם אנחנו בוחרים פוליסה בלי לבצע השוואה מושכלת בין מספר אפשרויות.

הפרמטרים העיקריים להשוואה בין פוליסות ביטוח שונות שמוצעות לנו הם גיל סיום הביטוח, איכות השירות של כל חברה וכמובן הפרמיה. הפרמיה מחושבת על בסיס סכום הביטוח, שאותו קובע המבוטח, ולכן עוד לפני שמבצעים את סקר השוק המקיף כדאי להקדיש תשומת לב לסוגיה זו.  השוואת מחירי ביטוח חיים היא הכרחית אם אנחנו רוצים לווגא שקיבלנו את הפוליסה המשתלמת ביותר.

סוכן ביטוח חיים

לצורך החישוב של סכום הביטוח כדאי לזכור שהמהות של הפוליסה היא לאפשר לבני המשפחה שלכם, ובדרך כלל בעיקר לילדים, רמת חיים נאותה עד שיוכלו לפרנס את עצמם באופן מלא, אם חלילה תלכו לעולמכם בטרם עת. בהתאם סכום הביטוח הוא לא ה"ערך" של החיים שלכם אלא אותו סכום כסף שיספיק לילדים ולבן/בת הזוג במשך X שנים, בהתאם לרמת החיים הנוכחית. הנתונים העיקריים הם גילאי הילדים, כשבדרך כלל נרצה להבטיח להם תמיכה כלכלית עד לסביבות גיל 25-27.

החלטה חשובה נוספת לפני שמבצעים השוואת ביטוחי חיים היא האם לכלול לצד הכיסוי גם מרכיב של חיסכון. המהות של ביטוח חיים היא כמובן שלום סכום כסף למוטבים במקרה של מוות בגיל צעיר יחסית (במרבית הפוליסות גיל סיום הביטוח הוא 65-75), אבל ניתן לכלול בו גם חיסכון כך שאם המבוטח מגיע לגיל הנ"ל בחיים – וזהו כמובן התרחיש הרצוי – חלק מהפרמיות ששילם לאורך השנים חוזר אליו ומסייע לו לשמר את רמת החיים גם לאחר הפרישה מעבודה.

על-מנת לקבל החלטות מושכלות כדאי להיעזר באיש מקצוע מיומן. אם אתם לא יודעים מה זה ביטוח חיים ויש לכם שאלות בנושא מומלץ לבדוק עם הסוכן שלכם. הסוכנים הפנסיוניים של גבהים אמונים על מתן הסברים מפורטים ובהירים כך שהביטוח החשוב יספק את כל הצרכים שלכם באופן מיטבי.

 

דילוג לתוכן