ביטוח חיים עם חיסכון

כולנו רוצים להבטיח לעצמנו רמת חיים נאותה גם בעתיד, ובפרט כשנגיע לגיל שבו כבר לא נוכל להתפרנס מעבודה. במקביל מי שכבר הקים משפחה ומודע לאחריות שמוטלת עליו שואף באופן טבעי להבטיח רווחה כלכלית לבני משפחתו אם חלילה ילך לעולמו בטרם עת.

לכאורה הפתרונות לשני הצרכים הנ"ל נפרדים – חיסכון פנסיוני מבטיח הכנסה חודשית קבועה ונאה גם בגיל השלישי, וביטוח חיים מבטיח קצבה חודשית או סכום כסף חד-פעמי (וגובה) לשאריו של אדם שנפטר בגיל צעיר יחסית. בפועל ניתן לשלב את השניים ולרכוש ביטוח חיים עם חיסכון, ובעצם מדובר על מוצר חיסכון לטווח הארוך שכולל גם רכיב ביטוחי שמספק את הכיסוי הנחוץ למקרי מוות.

בחירת מוצר שמשלב ביטוח חיים עם חיסכון היא באופן טבעי פעולה מורכבת שמחייבת בקיאות רבה. המשאבים שתקדישו בהווה, כלומר התשלומים החודשיים לטובת השילוב הנ"ל, צריכים להתחלק בין המרכיב של החיסכון לבין המרכיב של הכיסוי למקרי מוות, ומאחר שמדובר בשתי מטרות חשובות לא קל למצוא את האיזון ביניהן, ובין שתיהן לבין הרצון להימנע מוויתור על סכומים גבוהים מדי בהווה. איך לבחור ביטוח חיים ?

מרכיב חשוב נוסף בהשוואה בין המוצרים של חברות הביטוח השונות הוא רמת השירות של כל אחת מהן. משרד האוצר בוחן באופן שוטף את מידת שביעות הרצון של לקוחות כל החברות בתחום הביטוח הפנסיוני, ומעמיד את המידע לרשות החוסכים והמבוטחים – כדאי כמובן להיעזר בו כדי שברגע האמת תקבלו מהחברה את השירות הנחוץ לכם. עוד כדאי לזכור שהחיים של כולנו דינמיים מאוד, ומוצר שמתאים לנו בנקודת זמן אחת לא בהכרח יהיה האופציה האופטימלית כעבור מספר שנים. בהתאם ההמלצה היא לפנות לאנשי מקצוע מיומנים – הסוכנים של גבהים אמונים על מציאת פתרונות משתלמים כך שתוכלו ליהנות מראש שקט ביחס לכל תרחיש עתידי וגם ממקסימום משאבים כספיים פנויים בהווה. האם יש לכם ביטוח חובה לעצמאיים?

דילוג לתוכן