ביטוח פנסיוני ברירת מחדל

הרפורמה המקיפה בתחום הביטוח הפנסיוני הולידה גם את המושג "קרן פנסיה ברירת מחדל". הכוונה היא ל-4 קרנות שנבחרו על-ידי משרד האוצר על בסיס דמי הניהול הנמוכים במיוחד שלהן, וכפי שניתן להבין מהשם הן מהוות ברירת מחדל לחוסכים שלא רוצים להתעמק בכל הפרמטרים שמשפיעים על החיסכון החשוב.

כדאי לזכור שמאז תחילת 2017 כלל העצמאים במשק מחויבים להפריש חלק משכרם לטובת החיסכון הפנסיוני. השכירים (והמעסיקים שלהם) עושים זאת מזה שנים רבות, כך שבסך הכל כמעט כל אזרחי ישראל הבוגרים צריכים לבחור קרן פנסיה, ביטוח מנהלים או קופת גמל שתדאג לעתידם ובפרט לחיים שאחרי הפרישה מעבודה.

סוכן פנסיה

הדרך הנכונה להבטיח מיצוי אופטימלי של הכספים שמופרשים לחיסכון היא סקר שוק מקיף והשוואה מושכלת בין כל האופציות. אמנם כשמחפשים ביטוח פנסיוני ברירת מחדל עשויה להניב גם היא תשואה נאה, אבל אין שום סיבה להמר על החיסכון החשוב, ובסופו של דבר כדאי לזכור שקרנות הפנסיה שמשרד האוצר מגדיר כברירת מחדל נבחרו על פי שיקולים שלא בהכרח תואמים את האינטרסים שלכם. רוב האנשים לא יודעים האם חייבים סוכן ביטוח פנסיוני, בהחלטות חשובות כמו פנסיה מומלץ שיהיה אחד כזה לצדכם.

על-מנת לבחור נכון ביטוח פנסיוני מומלץ לקחת בחשבון שורה ארוכה של פרמטרים, ובהם דמי הניהול (גם על כל הפקדה וגם על הסכום שהצטבר בקופה), תשואות העבר (שמתוכן ניתן לקבל אומדן לא רע לגבי הביצועים העתידיים) והגוף שעומד מאחורי כל מוצר פנסיוני. החלטות חשובות אחרות הן האם לכלול בחיסכון גם רכיב של כיסוי ביטוחי – למקרי מוות ו/או אובדן כושר עבודה – ואם כן, מה יהיה גובה הרכיב הזה. בכדי לקבל את ההחלטות הטובות ביותר עבורכם תוכלו להתייעץ עם המומחים הפנסיוניים של סוכנות גבהים – שאמונים על מתן הסברים בהירים ומפורטים לכל אדם בהתאם לצרכים הספציפיים שלו בכל נקודת זמן. סוכן ביטוח פנסיוני מומלץ עבורכם יעזור לכם בכל החלטה.

 

דילוג לתוכן