ביטוח פנסיוני

ביטוח פנסיוני הוא תחום רחב יריעה שכולל גם ביטוחים שונים וגם מוצרי חיסכון ארוכי טווח. בהתאם סוכן ביטוח פנסיוני הוא איש מקצוע בעל ידע נרחב ובקיאות מעמיקה לגבי ביטוחי בריאות, ביטוחים סיעודיים, ביטוחי חיים, ביטוחי אובדן כושר עבודה, ביטוחי מנהלים, קרנות השתלמות, קופות גמל ועוד.

הידע והבקיאות זוכים לגמול מרשים: גם סוכני ביטוח פנסיוניים שכירים וגם אלה שהקימו עסק עצמאי נהנים מהכנסות גבוהות, ולפעמים אפילו גבוהות מאוד, ומעבודה מרתקת. כדאי לציין כי סוכני ביטוח עצמאיים זוכים למענק עבור כל פוליסת ביטוח או מוצר חיסכון שהם מוכרים ללקוחותיהם, ובנוסף לסכום כסף חודשי קבוע כל עוד הפוליסה בתוקף – ובהתאם איש מקצוע חרוץ שמקפיד להתאים ללקוחותיו מוצרים שהם באמת זקוקים להם בונה תיק לקוחות שמהווה נכס, ושמניב לו הכנסות חודשיות הולכות ותופחות.

בכדי לעסוק בביטוח פנסיוני נדרש רישיון מטעם משרד האוצר. הרישיון ניתן למי שעומד בהצלחה ב-6 בחינות: בכלכלה, חשבונאות, יסודות הביטוח, סטטיסטיקה ומימון, ניתוח ניירות ערך והמבחן האחרון נקרא גמר פנסיוני. במכללת אורין שפלטר מוצעים קורסים בכל מקצועות הנ"ל. כל מי שרוצה להפוך לסוכן ביטוח פנסיוני יכול לבנות מסלול לימודים מודולרי בהתאם להעדפותיו, כשניתן להשלים את כל הקורסים גם תוך 18-24 חודשים.

בוגרי תואר אקדמי במקצועות פיננסיים (מנהל עסקים, כלכלה או חשבונאות) פטורים מ-3 קורסים (בכלכלה, סטטיסטיקה ומימון וחשבונאות). יחד עם זאת אין צורך בידע קודם כדי ללמוד את כל הקורסים וגם אין דרישות קבלה – כל אחד וכל אחת יכולים להפוך לסוכני ביטוח, וכאמור לעשות זאת תוך עד שנתיים!

עוד כדאי לדעת כי בעלי רישיון סוכן ביטוח פנסיוני יכולים להפוך בקלות גם לסוכני ביטוח אלמנטריים ובכך להרחיב את מגוון הביטוחים שהם רשאים למכור (ולכלול בו גם ביטוחי רכב, ביטוחי דירות, ביטוחי רכוש, ביטוחי נסיעות ועוד). לשם כך יש ללמוד 2 קורסים נוספים בלבד – ביטוח רכוש וביטוח תאונות – ולעבור סטאז' של חצי שנה. בלימודי ביטוח אפשרויות תעסוקה רבות.

 

דילוג לתוכן