דמי ניהול קרן פנסיה

דמי הניהול בקרן הפנסיה משפיעים במידה משמעותית על הסכום שיעמוד לרשותכם לאחר גיל הפרישה מעבודה וישמש אתכם כשכבר לא תתפרנסו מעבודה שוטפת. דמי הניהול המקסימליים שמתיר החוק הם 6% על הפרדות וחצי אחוז על החיסכון המצטבר. בפועל תוכלו למצוא קרנות פנסיה רבות שגובות כרבע אחוז על הסכום המצטבר ובין 2.5% ל-4% על ההפקדות. בהתאם ההמלצה היא להתמקח לגבי גובה דמי הניהול ולנצל את התחרות בין הגופים השונים שמפעילים קרנות פנסיה.

על אף החשיבות הרבה של דמי ניהול קרן פנסיה נבחרת גם על סמך פרמטרים אחרים. כדאי לבחון את תשואות העבר של כל קרן, ובפרט את הנתון של 5 השנים האחרונות – לקרן בעלת הישגים מרשימים יש סיכוי גבוה להניב גם בעתיד רווחים גבוהים, ולעתים כדאי אפילו לשלם קצת יותר דמי ניהול אבל בסופו של דבר לקבל סכומי כסף משמעותיים יותר לאחר היציאה לגמלאות.

החלפת סוכן ביטוח

נתון נוסף שכדאי לבדוק לגבי כל קרן פנסיה שאתם מתלבטים לגביה הוא הרכב הנכסים. כל קרן מפזרת אחרת את השקעותיה בין אגרות חוב שונות – ממשלתית, קונצרניות וכו', מניות, קרנות נאמנות ואפיקים נוספים בשוק ההון, ובהתאם גם רמת התנודתיות שמאפיינת את התשואה שלה. בהקשר זה כדאי להכיר מדד שנקרא שארפ ושמספק אינדיקציה לגבי היחס בין התשואה לבין רמת הסיכון.

לנוכח הצורך לבצע השוואה מקיפה ומדויקת בין קרנות פנסיה מומלץ להיעזר בסוכן פנסיוני מיומן. סוכנים מנוסים מצוידים לא "רק" בידע לגבי כדאיות הבחירה בכל קרן פנסיה אלא גם לגבי רמת השירות של הגוף שמפעיל אותה, ועוד סיוע חשוב הוא במציאת התשובה הטובה ביותר לשאלה האם כדאי לכלול בחיסכון גם מרכיב של ביטוח – ביטוח חיים ו/או אובדן כושר עבודה. החלטה זו חשובה מאוד, ומתקבלת בין השאר על בסיס מצב תיק הביטוח שלכם באופן כללי, כך שמצד אחד תהיו מכוסים היטב לכל מצב ומצד שני לא תשלמו פרמיות כפולות מיותרות. לסוכנים הפנסיוניים של גבהים מומחים של ממש בנוגע לקרנות פנסיה וכמו כן הם מתאפיינים ברמת שירות גבוהה. בין אם אתם עצמאיים שצריכים פנסיה לעצמאים ובין אם אתם שכירים, חשוב להתייעץ עם סוכן פנסיוני מומלץ לגבי הפנסיה שלכם.

 

דילוג לתוכן