האם חייבים סוכן ביטוח פנסיוני?

התשובה הקצרה לשאלה האם חייבים סוכן ביטוח פנסיוני היא "לא, אבל…" – וזאת משום שהחוק אינו מחייב קבלת עזרה מאיש מקצוע מיומן ומנוסה בכל הקשור לביטוחי חיים, ביטוחי בריאות ועוד, ולמעשה גם אין חובה להצטייד בביטוחים אלה. מצד שני, על-מנת להבטיח את עתידנו וליהנות משקט נפשי אמיתי בהווה, פוליסות שמבטיחות רווחה כלכלית גם כשלא נוכל לעבוד, אם נהיה חלילה חולים או במצב סיעודי הן חובה. גם ביטוח שיספק ליקירינו הכנסות שוטפות ורמת חיים נאותה לאחר מותנו הוא חלק מהמחויבות שלנו כלפיהם – וכדי להרכיב תיק ביטוחים מתאים לכל המצבים הנ"ל כדאי לנצל את הידע והניסיון של סוכן ביטוח פנסיוני.

רוב האנשים לא יודעים מה זה סוכן ביטוח פנסיוני, או מה תפקידו וסומכים על מקום העבודה שלהם. סוכני ביטוח פנסיוניים מסייעים ללקוחותיהם לבחור גם מוצרי השקעה לטווח הארוך ובפרט לשלב שלאחר הפרישה מעבודה: קרן פנסיה, ביטוח מנהלים, קופת גמל או קרן השתלמות. כדאי לדעת כי במוצרים אלה ניתן לכלול גם רכיב ביטוחי – למשל, פיצוי למקרים של מוות או נכות – ומצד שני בביטוח החיים עשוי להיות גם רכיב של חיסכון, ועל כן בניית תיק פנסיוני מחייבת תשומת לב והתייחסות מקצועית לכל המרכיבים הנ"ל.

סוכן ביטוח פנסיוני יעזור לכם גם להבין בדיוק על מה אתם משלמים פרמיות חודשיות, ומה כולל הכיסוי. ההבנה המלאה מבטיחה קבלת החלטות מיטבית וכן מקסימום כיסוי בעלות מינימלית. סוכנים פנסיוניים יכולים לבחור בין עבודה בחברת ביטוח, עם שכר חודשי שמתחיל ב-8,000 ש"ח ומטפס עם צבירת הוותק ל-18,000 ש"ח (כשלאורך כל הדרך ישנם גם בונוסים משמעותיים ועמלות שגם הן מגדילות את ההכנסה), לבין הקמת עסק עצמאי. הסוכנים העצמאיים מתוגמלים על-ידי חברות הביטוח שהם מוכרים את הפוליסות שלהן, כשישנו גם תשלום חד-פעמי על כל פוליסה חדשה וגם תשלום חודשי קבוע עבור כל פוליסה כל עוד היא בתוקף. בהתאם ככל שסוכן הביטוח העצמאי צובר לקוחות רבים יותר, ומן הסתם פוליסות רבות יותר, כך הכנסותיו החודשיות תופחות ומגיעות לסכומים מרשימים במיוחד.

במכללת אורין שפלטר תוכלו ללמוד בקורסי הכנה לכל המבחנים הנדרשים על-מנת לקבל רישיון סוכן ביטוח פנסיוני. כדאי לדעת שכל אחד וכל אחת יכולים ללמוד במסלול זה ולהפוך לסוכנים פנסיוניים, וכי גם ללא כל ידע קודם או זיקה לענף הביטוח ניתן להתחיל לעבוד בו תוך שנתיים.

האם חייבים סוכן ביטוח פנסיוני

סוכני ביטוח פנסיוניים הם אנשי מקצוע שמורשים להתאים ללקוחותיהם מגוון רחב של ביטוחים ובהם ביטוחי חיים, ביטוחים סיעודיים, ביטוחי בריאות על סוגיהם השונים להמשיך לקרוא האם חייבים סוכן ביטוח פנסיוני

דילוג לתוכן