ההבדל בין יועץ פנסיוני סוכן פנסיוני

ההבדל בין יועץ פנסיוני סוכן פנסיוני

כשתוחלת החיים נמצאת במגמת עלייה מתמשכת ומשמעותית, לחיסכון הפנסיוני שלנו חשיבות עצומה – וכדאי להקדיש לנושא זה תשומת לב רבה כבר מגיל צעיר, כך שלאחר הפרישה מהעבודה נוכל לשמור על רמת חיים נאותה.

כשבוחנים חיסכון פנסיוני השוואה בין האפשרויות השונות חייבת לקחת בחשבון פרמטרים רבים, ובמידה מסוימת לצפות את העתיד. בהתאם ההמלצה היא להיעזר בייעוץ מצד איש מקצוע בעל ניסיון בתחום – כשהאפשרויות הן סוכן ביטוח פנסיוני או יועץ פנסיוני.

ההבדל בין יועצים פנסיוניים לבין סוכני ביטוח הוא שאנשי המקצוע מהסוג הראשון הינם אובייקטיביים לחלוטין. השכר שלהם הוא תשלום עבור הייעוץ, ועל כן אין להם שום אינטרס אחר פרט לטובתו של הלקוח שבא לקבל המלצות לגבי בניית תיק חיסכון פנסיוני. סוכני ביטוח פנסיוניים מקבלים עמלה מבתי ההשקעות שאת מוצריהם הם מתאימים לכל לקוח (קרן השתלמות, ביטוח מנהלים, קופת גמל וכו') – אולם מאחר שהם עובדים עם מספר רב של מוסדות פיננסיים ניתן לסמוך גם עליהם כשרוצים לבצע השוואה מושכלת בין מוצרי החיסכון השונים.

הביקוש ההולך וגדל לשירותיהם של יועצים פנסיוניים וסוכני ביטוח פנסיוניים מבטיח לאנשי מקצוע אלה (וכמובן גם נשות מקצוע שבוחרות בקריירה זו) פרנסה נאה מאוד. על-מנת לעסוק בתחום נדרש רישיון, שניתן למי שעובר 6 בחינות – בכלכלה, מימון וסטטיסטיקה, חשבונאות, יסודות הביטוח, ניתוח ניירות ערך וגמר פנסיוני. במכללת אורין שפלטר מוצע מסלול לימודים שכולל הכנה לקראת כל אותן 6 בחינות, כך שניתן להשלים את כל הדרישות בדרך לעיסוק המתגמל כבר תוך שנה וחצי עד שנתיים.

חשוב להדגיש כי אין דרישות קדם ללימודים המובילים לרישיון ייעוץ פנסיוני / סוכן ביטוח פנסיוני במכללות לביטוח . כמו כן למכללת אורין שפלטר ישנה חברת השמה אשר מסייעת לבוגרות ולבוגרים למצוא את המשרה המתאימה להם ביותר מיד עם השלמת כל הבחינות וקבלת הרישיון.

דילוג לתוכן