הצעת מחיר לימודי ביטוח

בין אם אנחנו מחפשים ביטוח רכב, ביטוח תכולת דירה, ביטוח נסיעות לחו"ל, ביטוח סיעודי, ביטוח בריאות, ביטוח חיים או כל ביטוח אחר, השלב הראשון הוא קבלת הצעת מחיר. הצעת מחיר לביטוח כזה או אחר כוללת באופן טבעי גם פירוט לגבי הפוליסה המוצעת, כדי שנוכל להשוות בין מספר אפשרויות ולהבין איזה ביטוח מקנה לנו מקסימום שקט נפשי במינימום מחיר. מומלץ להגיע אל סוכן ביטוח בעל ניסיון רב ויושרה מלאה, כלומר איש מקצוע שיספק לנו הצעות מחיר לביטוחים שיתאימו לצרכים שלנו ויהיו הזולות ביותר האפשריות. בהקשר זה כדאי לדעת שישנם שני סוגי רישיונות לעסוק בביטוח – רישיון סוכן ביטוח אלמנטרי ורישיון סוכן ביטוח פנסיוני.

רישיון סוכן ביטוח אלמנטרי מאפשר להציע ביטוחי רכוש, ביטוחי תאונות אישיות, ביטוחים עסקיים וביטוחי חבויות. רישיון סוכן ביטוח פנסיוני מאפשר להציע ביטוחי חיים, ביטוחי בריאות, ביטוחים סיעודיים, ביטוח אובדן כושר עבודה וכן מוצרי חיסכון פנסיוניים (קרן השתלמות, קרן פנסיה, ביטוח מנהלים).

שני הרישיונות הנ"ל מובילים לעיסוק רווחי מאוד – גם כשכירים בחברות הביטוח וגם כבעלי עסק עצמאי. לאחר קבלת רישיון אחד קל יחסית לזכות גם ברישיון השני, להרחיב את תחומי העיסוק ובהתאם להגדיל את פוטנציאל ההשתכרות במידה ניכרת. רישיון סוכן ביטוח אלמנטרי ניתן למי שעובר 6 מבחנים: חשבונאות, סטטיסטיקה ומימון, כלכלה, יסודות הביטוח, ביטוח רכוש וביטוח תאונות. רישיון סוכן ביטוח פנסיוני מוענק למי שעובר את 4 המבחנים הראשונים מתוך הרשימה הנ"ל, וכן מבחן בניתוח ניירות ערך ומבחן גמר פנסיוני. בעלי רישיון סוכן ביטוח אלמנטרי שרוצים גם רישיון פנסיוני פטורים כמובן מ-4 המבחנים הראשונים – כך שהדרך להוספת רישיון פשוטה ומהירה.

במכללת אורין שפלטר מתקיימים קורסים להכנה לכל המבחנים הנ"ל כמו למשל לימודי ביטוח פנסיוני. הקורסים מועברים על-ידי מרצים שהתמקצעו בתחום ספציפי זה של הכנה לבחינות, ובהתאם אחוזי ההצלחה של תלמידי המכללה גבוהים במיוחד – והם יכולים להשלים את כל הדרישות בדרך לרישיון ולעבודה כסוכני ביטוח תוך 18-24 חודשים.

 

דילוג לתוכן