השוואת ביטוח חיים למשכנתא

ברוב המקרים כדי לקנות דירה אין ברירה אלא לקחת משכנתא, וכדי לקבל משכנתא נדרש ביטוח חיים (של כל מי שההלוואה ארוכת הטווח רשומה על שמו). באופן טבעי ההוצאה הזו נתפשת כמיותרת – הכיסוי הביטוחי הוא לא עבורנו אלא רק למען הבנק – אבל מאחר שהוא חובה, כדאי לבצע השוואת מחירים ולא לשלם יתר על המידה (חשוב להדגיש שהלקוח הוא זה שבוחר איפה לרכוש את הפוליסה ולא הבנק). כמה עולה ביטוח אחריות מקצועיות? והאם אפשר לעשות את זה דרך חברת הר ביטוח?

ביטוח בריאות

 

הגורמים המשפיעים על עלות ביטוח החיים למטרת קבלת המשכנתא הם מאפייני ההלוואה, הגיל של המבוטחים והמצב הבריאותי. בפרט יש חשיבות רבה לסוגיית העישון – מעשנים נדרשים לשלם יותר ובהתאם עבורם השוואת ביטוח חיים למשכנתא חשובה במיוחד. מבחינת מאפייני המשכנתא יש לקחת בחשבון גם את הסכום המבוקש, גם את תקופת ההחזר וגם את הריבית.

 

חשוב מאוד: הפרמיה החודשית משתנה עם השנים, גם בגלל שמצד אחד המבוטחים מתבגרים (והסיכוי כי תידרש הפעלת הפוליסה עולה) וגם בגלל שמצד שני יתרת ההחזר פוחתת (ומאחר שהבנק חשוף לסיכון מופחת, גם סכום הביטוח יכול לקטון). בהתאם כשמבצעים השוואת ביטוח חיים למשכנתא של חברות שונות חשוב מאוד לבדוק את הפרמיה לא רק בתחילת הדרך אלא לאורך כל תקופת ההחזר של המשכנתא.

בנוסף לכיסוי עבור מקרי מוות, שמטרתו כאמור היא להבטיח את כספו של הבנק, יכול המבוטח לרכוש הרחבות שמעניקות לו עצמו שקט נפשי. בפרט ישנן ההרחבות למקרים של אובדן כושר העבודה או נכות – מצבים שבהם עלול להיווצר קושי לעמוד בהחזרים והבנק יהיה רשאי לממש את השעבוד ולהעביר לידיו את הנכס.

 

על-מנת להגיע לכיסוי המיטבי עבורכם, ובהוצאה מינימלית לאורך כל תקופת המשכנתא, מומלץ להתייעץ עם אנשי מקצוע אובייקטיביים ומנוסים – הסוכנים של גבהים ישמחו לספק לכם את השירות יקר הערך ולעזור לכם להבין מהם המרכיבים השונים של כל פוליסה, מהם יתרונותיה וחסרונותיה בנוסף למחיר ואיך לבחור נכון.

דילוג לתוכן