השוואת דמי ניהול קרן השתלמות

השוואת דמי הניהול היא אחת הפעולות המומלצות במסגרת בחירת קרן פנסיה, ביטוח מנהלים או קופת גמל. באופן טבעי ככל שדמי הניהול נמוכים יותר, כך לחוסך נשאר כסף רב יותר לחיים שלאחר הפרישה מעבודה, אבל כמובן שזהו לא הפרמטר היחיד.

באופן כללי דמי הניהול מורכבים משני חלקים: אחוז מסוים מכל הפקדה ואחוז מסוים מהסכום שהצטבר במוצר הפנסיוני. החוק מציב רף עליון לדמי הניהול הנ"ל – בקרנות פנסיה מותר לגבות עד 6% מכל הפקדה ועד חצי אחוז מהחיסכון, ואילו בביטוחי המנהלים ובקופות הגמל השיעורים המרביים הם 4% ו-1.05%. בזכות התחרות המשמעותית בתחום, במרבית המקרים שיעורי דמי הניהול נמוכים יותר, ומאחר שכל שבריר אחוז פירושו הרבה מאוד כסף, כדאי לייחס משקל נכבד לסעיף זה.

בחירת סוכן פנסיוני

במקביל לאותה השוואת דמי ניהול מתבקשת, חשוב לבחון שני פרמטרים נוספים: התשואה שמציע כל מוצר פנסיוני ורמת הסיכון שלו. מאחר שמדובר על חיסכון ארוך טווח, גם בדיקת התשואות וההשוואה בין קרנות פנסיה שונות, ביטוחי מנהלים וקופות גמל צריכה להתבסס על ביצועים במשך מספר שנים רב ככל האפשר. לגבי הקשר בין תשואה לסיכון כדאי להכיר אינדיקציה שנקראת מדד שארפ – מדד שמחשב את התשואה ביחס לסיכון. בעזרת מדד שארפ תוכלו למשל להשוות בין שני ביטוחי מנהלים שהשיגו תשואה זהה, כשזה עם מדד השארפ הנמוך יותר הגיע לאותה תשואה עם פחות סיכון (ולכן מן הסתם יש לו יתרון). לכל פוליסת חיסכון דמי ניהול ויש לבדוק גם את הפרמטר הזה.

קרנות פנסיה כוללות גם רכיב של כיסוי למקרים של אובדן כושר עבודה או מוות, בביטוחי מנהלים תוכלו לבחור אם לצרף כיסויים אלה ואילו קופות גמל כוללות "רק" חיסכון – וזהו כמובן שיקול נוסף. בכל מקרה מומלץ לבצע השוואת דמי ניהול ופרמטרים משמעותיים אחרים בעזרת הסוכנים הפנסיוניים של גבהים, וכך להגיע למוצר המתאים ביותר לצרכים שלכם ובתנאים האטרקטיביים ביותר.

 

דילוג לתוכן