השוואת דמי ניהול

הבטחת רמת חיים גבוהה גם לאחר היציאה לפנסיה היא מטרה חשובה מאין כמותה. גם החוק מחייב הפקדה לקרן פנסיה, ביטוח מנהלים או קופת גמל, ובמקביל מאפשר לנו לבחור את המוצר הפנסיוני המתאים לנו ביותר. אחד השיקולים הוא באופן טבעי דמי הניהול שגובה הגוף שאצלו מופקדים הכספים שלנו ובעצם העתיד הכלכלי שלנו ובהתאם השוואת דמי ניהול היא צעד מתבקש בדרך להחלטה איפה לנהל את כספי הפנסיה.

ראשית כדאי לדעת שהחוק קובע תקרה לגבי דמי הניהול בכל אפיק. על כל הפקדה, תשלמו לכל היותר 4% אם בחרתם בקופת גמל או בביטוח מנהלים, ולא יותר מ-6% בקרן פנסיה. על הסכום המצטבר שיעורי המקסימום של דמי הניהול הם 0.5% בקרן פנסיה, 1.05% בקופת גמל ו-1.25% בביטוח מנהלים.

בחירת סוכן פנסיוני

מאחר שמדובר בשוק תחרותי, במרבית המקרים מוצעים לנו מוצרים פנסיוניים איכותיים עם דמי ניהול נמוכים, ואפילו במידה משמעותית, ביחס לתקרה שקבועה בחוק. כמו כן כדאי תמיד להתמקח ולנסות להוריד עוד יותר את הנתח של בית ההשקעות בחיסכון שלכם, וכך להשאיר לעצמכם סכום גבוה יותר לגיל הפרישה. על מנת להגיע לדמי פנסיה סבירים, רצוי להיעזר בגורם מקצועי כמו סוכן ביטוח פנסיוני מומלץ.

המלצה חשובה נוספת לגבי השוואת דמי ניהול היא לבצע אותה בעזרת איש מקצוע בעל ניסיון רב ויושרה מלאה. אמנם מדובר בנתון מספרי שקל להשוות אותו לנתונים דומים של קרנות פנסיה אחרות (או קופות גמל וביטוחי מנהלים אחרים), וגם ניוד כספי הפנסיה מתבצע כיום בפשטות יחסית, אבל הבחירה עצמה במוצר הפנסיוני מחייבת תשומת לב לפרמטרים רבים ובקיאות של ממש.

סוכני הביטוח הפנסיוניים של גבהים אמונים על מתן שירות מקצועי ובפרט הסברים ברורים ומפורטים לגבי היתרונות והחסרונות של כל מוצר פנסיוני, כך שבסופו של דבר תזכו לתשואה הגבוהה ביותר באמצעות מוצר שמתאים באופן מושלם לצרכים שלכם ולהעדפות שלכם.

 

דילוג לתוכן