השוואת מחירי ביטוח חיים

רוב בני האדם מעדיפים לא להקדיש יותר מדי מחשבות לרעיון שביום מן הימים הם ילכו לעולמם, אבל אי אפשר להתעלם מהעובדה שאף אחד לא חי לנצח (לפחות נכון לעכשיו – המדע עוסק לא מעט בשאלה איך להאריך את החיים באופן דרמטי…)

בפרט חשוב לגלות אחריות ולהבטיח לכל מי שתלוי בנו מבחינה כלכלית, ובעיקר הילדים שלנו, רמת חיים נאותה גם אחרי מותנו ובפרט אם הדבר יתרחש בגיל צעיר יחסית. האחריות מחייבת לא "רק" לבטח את החיים, אלא גם לעשות זאת באופן חכם, על בסיס השוואת מחירים שלוקחת בחשבון את כל הפרמטרים החשובים.

עוד לפני שמבצעים השוואת מחירי ביטוח חיים כדאי כמובן לקבוע מה יהיה סכום הביטוח. המפתח להחלטה הוא לא כמה החיים שלנו "שווים", שהרי אין ערך לחיי אדם, אלא מהו הסכום שיספק לכל השארים שבחרנו את רמת החיים הרצויה מבחינתנו עד להגעה לעצמאות כלכלית. בהתאם גיל הילדים הוא שיקול משמעותי בבחירה.

הפרמטר הראשון בהשוואה הוא הפרמיה החודשית. כדאי לזכור שפוליסות מסוג זה מתאפיינות בפרמיה שמשתנה עם השנים, ולכן ההשוואה צריכה לקחת בחשבון לא רק את הסכום בחודשים הראשונים אלא לאורך כל תקופת הפוליסה. אובדן כושר עבודה עד איזה גיל?

פרמטר שני הוא אופן קבלת הכסף אם חלילה תידרש הפעלת הביטוח. במרבית המקרים מי שהוגדרו בפוליסה כשארים יקבלו את הסכום הרשום בה בבת אחת. ישנם גם ביטוחים שמספקים קצבה חודשית – הבחירה היא בהתאם להעדפות האישיות של כל אחד ואחת. האם חייבים סוכן ביטוח פנסיוני?

בנוסף כדאי לבחון האם כדאי לשלב בפוליסה גם כיסוי למקרי נכות ו/או אובדן כושר עבודה, ועוד מרכיב שניתן לשלב בביטוח חיים הוא חיסכון (כך שגם אם תישארו בחיים עד לתום תקופת הביטוח, תקבלו מחברת הביטוח סכום כסף מסוים).

ריבוי ההחלטות והצורך לשלב בין ביטוח החיים לבין מרכיבים אחרים של תיק הביטוח מחייבים בקיאות ומקצועיות. סוכני הביטוח הפנסיוניים של גבהים ישמחו לעזור לכם להבין מהו ביטוח החיים האופטימלי עבורכם ולבצע השוואת מחירים על בסיס כל המידע הנ"ל.

 

דילוג לתוכן