התמחות בייעוץ פנסיוני

במציאות שבה מצד אחד תוחלת החיים עולה באופן קבוע והצפי הוא שהיא תמשיך לעלות, ומצד שני בגילאים מבוגרים ישנו קושי של ממש להתפרנס, כולנו מבינים היטב את חשיבותה של הפנסיה ואת הצורך לוודא שגם לאחר הפרישה מעבודה נוכל לחיות ברווחה ובנחת. על-מנת שכל סכומי הכסף שמושקעים בהווה לטובת העתיד אכן יובילו למקסימום רווחה כלכלית חשוב לבנות תיק פנסיוני אופטימלי, על בסיס בחירה מושכלת של קרן פנסיה, קופת גמל, ביטוח מנהלים או קרן השתלמות. בנוסף כולל תיק פנסיוני גם מוצרי ביטוח כגון ביטוח חיים, ביטוח סיעודי, ביטוחי בריאות ואובדן כושר עבודה. לנוכח המורכבות הרבה של בניית תיק חיסכון וביטוח לטווח הארוך, ישנה עלייה של ממש בביקוש לשירותיהם של יועצים פנסיוניים – אנשי מקצוע עצמאיים או כאלה שעובדים בבנקים ומסייעים ללקוחות להבטיח את כל צרכיהם בעתיד ובמינימום ויתור על הכנסות בהווה.

סוכן ביטוח פנסיוני

על-מנת לעסוק בייעוץ פנסיוני, ועל מנת להפוך להיות סוכן ביטוח פנסיוני עצמאי, ולהיות בעל מקצוע שמספק לבעליו הכנסות גבוהות ועניין רב, נדרש רישיון מטעם משרד האוצר. הרישיון ניתן למי שעובר בהצלחה 6 מבחנים: כלכלה, סטטיסטיקה ומימון, חשבונאות, יסודות הביטוח, ניתוח ניירות ערך וגמר פנסיוני. כמו כן נדרשת התמחות בייעוץ פנסיוני – סטאז' בן 6 חודשים ובהיקף של 30 שעות בשבוע.

את הסטאז' בייעוץ פנסיוני ניתן להתחיל כבר לאחר השלמת 4 המבחנים הראשונים ובמקביל ללימודים לקראת שתי הבחינות האחרונות. בדרך זו תוכלו לחסוך זמן יקר ולהתחיל להתפרנס מייעוץ תוך שנה וחצי עד שנתיים מרגע תחילת הלימודים. ההתמחות בייעוץ הפנסיוני מתבצעת בבנקים, בבתי השקעות או בחברות לייעוץ השקעות, כשבכל מקרה ישנו צורך במאמן ספציפי – אדם בעל רישיון ייעוץ פנסיוני במשך 5 שנים או יותר. בתום תקופת ההתמחות ממלא המאמן תצהיר מפורט שאותו יש להגיש חתום בפני עורך דין. הוצאת רשיון סוכן ביטוח זהו תהליך שכרוך בלימודים שהם לא תמיד קלים, לכן מומלץ להיעזר בכללה עם נסיון בתחום כמו מכללת "אורין שפלטר". 

יועץ משכנתאות שכר

התחלה של כל דבר היא אף פעם אינה קלה, ולוקח זמן עד שמתרגלים למקום חדש וגם למקצוע חדש. תקופת ההסתגלות היא חשובה מאוד ומהווה סוג של תקופת ביניים, בה רוכשים כלים חשובים ונחשפים בצורה איטית לנבכי העבודה. לכן, כמעט בכל תחום צריך לבצע סטאז' או התמחות כדי להיכנס בצורה טובה יותר לעבודה, ויש גם מקומות שדורשים זאת כחלק מתהליך הקבלה. הדבר אינו שונה כאשר מדובר בתחום הייעוץ הפנסיוני, בו הניסיון הוא קריטי להצלחה. תפקידם של יועצים פנסיוניים הוא להעניק שירות חשוב לאנשים שרוצים להכין את עצמם לגיל השלישי, והם צריכים להגיע לתהליך הזה כשהם מוכנים לו בצורה מלאה.
היתרון הכי גדול באורין שפלטר בנושא הסטאז' הוא המוכנות וההתחשבות של הגורמים במכללה לגבי אנשים שיוצאים לסטאז'. באו ללמוד קורס יעוץ פנסיוני אצלינו במכללה.

התמחות / סטאז' בייעוץ פנסיוני יכולה להתחיל למעשה בשלב מאוד מוקדם, ובכך אפשר לחסוך הרבה מאוד זמן. בניגוד להרבה אנשים בכל מיני תחומים שמתחילים את חייהם המקצועיים לקראת סוף שנות ה-20 לחייהם, בייעוץ פנסיוני אפשר להיכנס ולחוות חברות גדולות בתחום כבר בגיל 22 או 23, תלוי מתי החלטתם להתחיל ללמוד. כניסה לחברה בעזרת סטאז' הוא נוח וקל לכל הצדדים, וכאשר מתערים ומתחברים מבחינה חברתית ומקצועית, הרבה יותר קל להמשיך לעבודה במשרה מלאה. לימודי מקצוע למען ביטחון כלכלי בעתיד.

סינרגיה מלאה

השילוב של סטאז' ולימודים באורין שפלטר הוא טבעי ומגיע בסינרגיה מלאה. במכללה הרי מדרבנים את התלמידים לצאת לסטאז'ים ואף נמצאים בקשר עם החברות הגדולות כדי להכניס את הסטודנטים פנימה, וכאשר הם נכנסים, יש יותר הבנה לגבי איחורים וחיסורים לשיעורים, השלמות חומר וביצוע שיחות פרטיות עם מרצים ואנשים מקצוע. תהליך סטאז' טוב יכול לעשות את ההבדל בין עבודה מקצועית טובה ומקיפה, לבין קיצורי דרך שהם אינם מועילים במהלך הקריירה.

דילוג לתוכן