חברות ביטוח פנסיה

חיסכון פנסיוני הוא גם חובה על-פי החוק וגם אינטרס של כל אחד ואחת מאיתנו. בין הגופים שמציעים לנו מוצרים מתאימים – קרנות פנסיה, קופות גמל וביטוחי מנהלים – מתבלטות חברות הביטוח השונות. בחירה נכונה של המקום שבו נפקיד מדי חודש סכומי כסף משמעותיים, ובמידה רבה את עתידנו הכלכלי, מחייבת תשומת לב למספר פרמטרים חשובים:

* תשואה צפויה – אין לנו כמובן שום דרך לדעת בוודאות מה יקרה בעתיד, אבל התשואות בשנים האחרונות מספקות אינדיקציה טובה לגבי המשך הדרך.

סוכני ביטוח
סוכני ביטוח

* רמת הסיכון – באופן עקרוני קרנות פנסיה נחשבות פחות חשופות לתנודתיות בשוק ההון בגלל שהמדינה מבטיחה תשואה קבועה על 30% מהחיסכון. גם כך יש כמובן הבדלים של ממש בין כל מוצרי החיסכון הפנסיוני שמציעות לנו חברות הביטוח מבחינת אופי ההשקעות שלהן ובהתאם רמת הסיכון – וכמובן שזהו פרמטר בעל חשיבות רבה.

* דמי ניהול – התחרות הרבה בין חברות הביטוח ושאר הגופים שמציעים מוצרי חיסכון פנסיוני מאפשרת לנו למצוא קרן פנסיה, ביטוח מנהלים או קופת גמל איכותיים ובנוסף דמי ניהול תחרותיים. עוד כדאי לדעת שבקרן פנסיה דמי הניהול על התיק כולו מוגבלים לחצי אחוז ואילו בקופות הגמל ובביטוחי המנהלים חברת הביטוח יכולה לגבות מכם עד 1.05% על החיסכון (אם כי בפועל כאמור דמי הניהול נמוכים יותר).

* ביטוח חיים וכיסוי למקרים של אובדן כושר עבודה עוד לפני גיל הפרישה – קרנות פנסיה כוללות בהכרח גם את 2 הכיסויים הנ"ל. בביטוח מנהלים הבחירה היא של החוסך ובקופות גמל אין רכיב של ביטוח. כמה עולה ביטוח אחריות מקצועית? והאם צריך סוכנות ביטוח גדולה עבור אחריות מקצועית?

* רמת השירות – חשוב להשוות את רמת השירות של חברות הביטוח מבחינת ניהול הפנסיה ולאו דווקא לגבי תביעות של בעלי פוליסות שונות.

ישנם כמובן עוד פרמטרים וגם הבדלים מבחינת המהות של קרן פנסיה, ביטוח מנהלים וקופת גמל. בהתאם ההמלצה היא להסתייע באנשי מקצוע שזוהי מומחיותם – הסוכנים הפנסיוניים של גבהים הם בעלי ניסיון רב בהתאמת פתרונות מיטביים לכל לקוח. בנוסף מצטיינים הסוכנים שלנו במתן הסברים מפורטים על היתרונות והחסרונות של כל אחד מהמוצרים שמציעות חברות הביטוח, כך שתוכלו לישון בשקט בידיעה שהחיסכון הפנסיוני שלכם הוא הטוב ביותר עבורכם.

דילוג לתוכן