חוק ביטוח אובדן כושר עבודה

על-פי חוק ביטוח אובדן כושר עבודה אינו חובה, אבל הוא בהחלט אינטרס של המבוטח (כמו מרבית הביטוחים, כשיוצא דופן הוא ביטוח החובה של הרכב). עוד כדאי לדעת שבכל זאת ישנה התייחסות בחוק לביטוח היכולת שלנו להתפרנס – יכולת שמהווה נכס יקר ערך – וזאת במסגרת קרנות הפנסיה: בכל קרן שכזו יש לצד החיסכון גם רכיב של כיסוי ביטוחי למקרים של אובדן כושר עבודה. מצד שני, אין חובה להפריש את הכספים לגיל הפרישה מעבודה דווקא לקרן פנסיה, ואפשר לעשות זאת לביטוח מנהלים (שבו יש בחירה אם לכלול כיסוי ביטוחי כנ"ל או לא), או לקופת גמל (שבה אין בטוחים אלא חיסכון נטו).

סוכן פנסיה
סוכן פנסיה

 

התייחסות נוספת בחוק לביטוח אובדן כושר עבודה היא במסגרת פקודת מס הכנסה. לפי התקנות, הפרמיה שמשולמת עבור הביטוח החשוב הזה היא הוצאה שמותר לנכותה, ואילו הקצבה שמשולמת לאדם שכושר עבודתו נפגע והוא תבע את חברת הביטוח חייבת במס. מה הדמי ניהול של פוליסת חיסכון? כמו כן ישנה רגולציה חשובה, לפיה רק פוליסה שתקפה עד לפחות גיל 60 רשאית להיות מוגדרת כ"ביטוח אובדן כושר עבודה". איך ניתן להוזיל את ביטוח החיים?

 

כאמור גם אם מבחינת החוק ביטוח אובדן כושר עבודה אינו חובה, מומלץ בחום כן להצטייד בפוליסה שכזו (ולוודא שאין כפל כיסויים – אחד במסגרת קרן הפנסיה או ביטוח המנהלים ואחד בביטוח ייעודי למקרים אלה). כמו כן חשוב לבחור נכון את היקף הכיסוי. בפרט יש בחירה בין ביטוח שמכסה רק מקרים שבהם שיעור הפגיעה בכושר העבודה הוא 75% ומעלה לבין ביטוח גם למקרים שבהם הפגיעה מועטה יותר, החל מ-25%.

 

בחירה נוספת היא בין ביטוח שמפצה רק מי שלא יכול בכלל לעבוד לבין ביטוח שמפצה מי שלא יכול להתפרנס מעיסוק שמתאים להשכלתו, הכשרתו וניסיונו. הסוכנים של גבהים מצטיינים בהתאמת פוליסות ביטוח לצרכים הספציפיים של כל אחד ואחת ויכולים לעזור גם לכם להגיע לביטוח הנכון ביותר עבורכם.

דילוג לתוכן