חוק חיילים משוחררים לימודים

חיילים שמשתחררים מהצבא מגלים מהר מאוד כי עבור התקופה שלהם במדים הם קיבלו סכום כסף לא מבוטל שמתחלק לשניים – מענק ופיקדון. המענק מתקבל מיד לאחר השחרור והוא בדרך כלל בסדר גודל של כמה אלפי שקלים, בהתאם לסוג השירות, אורך השירות והדרגה של המשתחרר. הפיקדון הוא סיפור מעט שונה, והוא אמור לתת למשתחררים את האפשרות להתחיל את חייהם המקצועיים בצורה חלקה יותר, וללא הלוואות מיותרות. את הפיקדון אי אפשר לפדות בצורת מזומן מיד לאחר השחרור, אלא רק מספר שנים לאחריו. עם זאת, ניתן לבצע את הפדיון למספר מוגבל של מטרות, כאשר המטרה הטובה ביותר היא ללא ספק לימודים אקדמיים.
לימודי ביטוח במכללה

המציאות היא שכדי למצוא כיום עבודה טובה בישראל צריך ללמוד במוסד אקדמי. יש הרבה מאוד סוגים של תארים שאפשר ללמוד, שחלקם כלליים יותר, וחלקם יותר ממוקדי מטרה. יש אנשים שרוצים ללמוד מקצוע כללי ולחפש את דרכם בעולם, ומנגד, יש הרבה אנשים שמעדיפים ללמוד תואר פרקטי וללכת במסלול מאוד מבוקר, על מנת להתמחות במקצוע מסוים ולהתחיל להתקדם בו. אחד מהמקצועות היותר ממוקדים בהם אפשר לבחור הוא סוכן ביטוח. יש כיום מספר מכללות מקצועיות שדרכן אפשר להפוך לסוכן ביטוח איכותי, אם כי מכללת אורין שפלטר נמצאת גבוה מעל כולן.

לא להוות נטל

 באמצעות חוק חיילים משוחררים לימודים במכללת אורין שפלטר יכולים להיות פרקטיים כבר בשנה הראשונה שלאחר השחרור. מכללת אורין שפלטר מאפשרת לימודי מקצוע לגברים ולנשים כאחד. במכללה לא צריך להוסיף אפילו שקל אחד מעבר לפיקדון, כך שניתן להתחיל ללמוד באחד מהמסלולים במכללה, מבלי לעבוד בעבודות קשות ולא מתגמלות ובלי להוות נטל על ההורים. עבור אנשים רבים, הפך חוק חיילים משוחררים לימודים למשהו שכל אחד יכול לעשות ובכך לזרז מאוד את ההתחלה של החיים האמיתיים – אלו של אחרי הצבא.

 

דילוג לתוכן