כמה עולה ביטוח חיים

ביטוח חיים הוא אחד הכיסויים הנפוצים ביותר. הסיבה לכך ברורה: במרבית המקרים מי שישנם אנשים שתלויים בו מבחינה כלכלית (ובפרט כשמדובר על ילדים) מודע לאחריות הרבה ורוצה להבטיח להם הכנסה מספקת גם אם חלילה ילך לעולמו בגיל צעיר. בנוסף החיים עצמם נתפשים כבעלי ערך רב, ואולי גם לכך יש חלק בפופולריות של הביטוח שלהם – אם כי כמובן שאין דרך לכמת את ערך החיים והסכום שיופיע בביטוח אמור להיות מושפע אך ורק משיקולים פיננסיים.

סוכן ביטוח עצמאי
סוכן ביטוח עצמאי

 

בכל מקרה, עלותו של ביטוח חיים נקבעת על סמך הפרמטרים הבאים:

 

א. סכום הביטוח – חישוב הסכום הוא על סמך מספר הנפשות שאמורות לקבל את אותו סכום (בין אם באופן חד פעמי ובין אם כקצבה חודשית קבועה), הגילאים שלהן (אם למשל ישנם ילדים קטנים יחסית, הם זקוקים לכסף במשך שנים רבות יותר ולכן כדאי לרשום סכום גבוה יותר) ורמת החיים אליה הורגלו השארים.

 

ב. גיל המבוטח – באופן טבעי ככל שהגיל שלנו עולה, כך גדלה גם הפרמיה החודשית עבור ביטוח החיים.

 

ג. מצב בריאותי – בפרט מושפעת התשובה לשאלה כמה עולה ביטוח חיים מתשובה לשאלה אחרת, האם המבוטח מעשן.

 

ד. גיל סיום הביטוח

 

חשוב לזכור שהפרמיה החודשית משתנה עם הזמן, ולכן כשמבצעים השוואת מחירים בין מספר אופציות של ביטוח חיים רצוי לבחון מה תהיה הפרמיה גם בעתיד. עוד כדאי לקחת בחשבון שישנם ביטוחי חיים "טהורים", כלומר כאלה שכוללים אך ורק כיסוי למקרי מוות (והם נקראים "ריסק"), ובמקביל ישנם ביטוחים עם חיסכון. מה היא פוליסת חיסכון? והאם יש קשר בינה לבין ביטוח רכב?

 

משתנה נוסף שהופך את הבחירה למורכבת יותר הוא העובדה שבכל קרן פנסיה, ובחלק מהמקרים גם בביטוח מנהלים, יש רכיב של ביטוח חיים וכדאי לקחת אותו בחשבון כשבוחרים את סכום הביטוח – וכאמור התשובה לשאלה כמה עולה ביטוח חיים מושפעת במידה רבה מסכום זה.

 

בכל מקרה מומלץ בחום להיעזר במומחים בתחום. סוכני גבהים מיומנים מאוד בזיהוי הצרכים הספציפיים של כל לקוח והתאמת ביטוח חיים לצרכים אלה במחיר מינימלי.

דילוג לתוכן