מהו ביטוח חיים

ביטוח חיים הוא אחד הכיסויים החשובים ביותר שיש עבור כל אדם שאחראי לחלק משמעותי מהכנסות המשפחה ובהתאם תורם לרמת החיים הרצויה מבחינתה. אם אדם כזה הולך לעולמו בטרם עת, משפחתו עלולה להיקלע לקשיים כלכליים ממשיים. אמנם רוב בני האדם מעדיפים להימנע מהמחשבה על כך שלא נחיה לנצח, אבל אם אנחנו אחראים חובה עלינו להיערך גם לתרחיש שכזה, ולהבטיח ליקירינו מקור הכנסה חלופי – קצבה חודשית או סכום כסף חד-פעמי גדול מחברת הביטוח. אם אתם מתעניינים בביטוח חיים השוואה בין םוליסות היא דבר הכרחי.

באופן טבעי ביטוח חיים לא תקף לנצח, וגם אין צורך בכך: ברוב רובם של המקרים אם אדם הולך לעולמו בגיל 80, בכל מקרה כבר לא היו לו הכנסות שוטפות ובנוסף ילדיו כבר הגיעו לעצמאות כלכלית או לפחות מסוגלים לדאוג לעצמם. בהתאם גיל סיום הביטוח הוא בדרך כלל 70-75.

גם את סכום הביטוח קובעים בהתאם לרצון הנ"ל לספק רמת חיים נאותה לשארים במשך X שנים – ובאופן טבעי יש הבדל בין סכום הביטוח שמתאים למי שילדיו הם פעוטות ויחלפו עוד 20 שנים עד שיוכלו להיות עצמאיים לגמרי מבחינה כלכלית לבין מי שילדיו כבר בתיכון.

בחירת סוכן פנסיוני

עוד סוגיה שחשוב להיות מודעים אליה כשרוצים להבין מהו ביטוח חיים היא השילוב בין כיסוי לחיסכון. מרכיב הכיסוי הוא כאמור זה שמספק לקרובי המשפחה סכומי כסף משמעותיים אם המבוטח הולך לעולמו. בנוסף ניתן לשלב בפוליסה גם מרכיב של חיסכון – כך שאם המבוטח מגיע לגיל סיום הביטוח בחיים (האופציה הרצויה כמובן) הוא מקבל מחברת הביטוח בחזרה סכום כסף מסוים. שילוב רכיב חיסכון בביטוח החיים מפחית את הסכום שתקבל המשפחה במקרה מוות, וכל אחד וכל אחת בוחרים מהו המינון הנכון מבחינתם ומבחינת המשפחה.

בסך הכל מדובר בהחלטה שכוללת שיקולים רבים ובתחום מורכב. בהתאם ההמלצה היא להיעזר במומחים בתחום – סוכני הביטוח של גבהים יוכלו לסייע לכם להבין מהם הצרכים שלכם ובעיקר מהו ביטוח החיים שהכי מתאים לכם. לכל אדם יש סכום ביטוח חיים מומלץ, עליכם לבדוק מה מתאים עבורכם עם הסוכן שלכם.

 

דילוג לתוכן