מה ההבדל בין יועץ פנסיוני למשווק פנסיוני

החוק עושה הבחנה ברורה בין יועץ פנסיוני למשווק פנסיוני. הוא מציין כי עבודה בכל אחד מהתחומים הללו דורשת רישיון נפרד. אז מה ההבדל בין יועץ פנסיוני למשווק פנסיוני? יועץ פנסיוני הוא אדם בעל רישיון כיועץ. ייעוץ פנסיוני מוגדר בחקיקה כייעוץ לשכיר או עצמאי באמצעות תכנית פנסיונית שאין לנותן שירותי הייעוץ עמה קשר כלכלי במועד הייעוץ. במילים פשוטות, יועץ פרישה עצמאי יספק באופן אובייקטיבי את מיטב עצותיו רק לטובתכם, ולא לטובת תוכנית פרישה מסוימת, חברת ביטוח או חברת השקעות מסוימת.
משווק פנסיוני הוא בעל רישיון סוכן ביטוח פנסיוני או רישיון משווק פנסיוני. שיווק פנסיוני מוגדר בחוק כך:
ייעוץ לשכיר, לעצמאי או למבוטח ביטוח לגבי חסכונותיו של קרוביו באמצעות תכנית פנסיונית שעמה יש לנותן שירותי הייעוץ קשר כלכלי בעת הייעוץ. משווקים לפנסיה הם בדרך כלל סוכני ביטוח או נציגי חברות השקעות המנהלות קרנות פנסיה. מחיר של קורס סוכן הביטוח, מכסה את עצמו מיד עם סיום הלימודים. המחירים הנוחים שלנו, מאפשרים לסטודנטים רבים ללמוד בלי דאגה.

מה ההבדל בין יועץ פנסיוני למשווק פנסיוני

כדי להבין מה ההבדל בין יועץ פנסיוני למשווק פנסיוני, יש להבין מה היא מידת האובייקטיביות שבה נדרש בעל הרישיון לקיים ביחס לאדם המקבל ייעוץ. יועץ פנסיוני אינו יכול להיות קשור כלכלית למוסד המנהל את החיסכון הפנסיוני של לקוח. משווק פנסיוני משויך, על ידי קשרים עסקיים וכלכליים, עם חלק מהגופים או כולם המנהלים את החיסכון הפנסיוני של הלקוח והתגמול שהם מקבלים מהם עשוי להשתנות מארגון לארגון.
באחריותם של היועץ והמשווק להתאים את ייעוץ הפנסיה שהם מעניקים ללקוח בהתאם לצרכי הלקוח. לאחר בירור יעדי החיסכון, תוך התחשבות במצב הפיננסי, החיסכון השוטף ושאר הנסיבות הרלוונטיות, נדרשים היועץ והמשווק לבחור את סוג התוכנית הפנסיונית והמוסד הפיננסי המתאים ביותר ללקוח. היועץ הפנסיוני יבחר את התוכנית הפנסיונית המתאימה ביותר עבור הלקוח מבין כל הגופים הפיננסיים בשוק והחבילות שבבעלותם. המשווק הפנסיוני יבחר את החבילה הפנסיונית של אותם מוסדות פיננסיים שהוא מייצג ושל התוכניות שהוא מוכר. כדי להכיר לעומק את ההבדלים הדקים בין שני התחום, ולבחור את התחום שהכי מתאים עבורכם, אתם מוזמנים להירשם לקורסים מומלצים לעבודה המלאים של מכללת אורים שפלטר.

דילוג לתוכן