מחיר ביטוח חיים

ביטוח חיים הוא אחד הכיסויים הנפוצים ביותר. אם עדיין אין לכם פוליסה שמבטיחה ראש שקט בזכות הידיעה שגם אחרי שתעברו לעולם שכולו טוב השארים שלכם, ובפרט כמובן הילדים, יוכלו לשמר את רמת החיים הנוכחית שלהם, מן הסתם מחיר ביטוחי חיים הוא מידע חשוב עבורכם. גם אם כבר יש לכם ביטוח חיים מחיר פוליסות אלה ובפרט הפרמטרים שמשפיעים עליו הם מידע שכדאי לדעת – ובמידת הצורך להחליף את הביטוח לאופציה מתאימה לכם יותר ובעיקר משתלמת יותר.

הפרמטר הראשון שמשפיע על מחיר ביטוח חיים הוא סכום הביטוח. בהקשר זה כדאי לדעת שלא מעט אנשים בוחרים סכום גבוה בהרבה מכפי שבאמת צריך, ועל כן משלמים פרמיות חודשיות מופרזות – ומפסידים לא מעט כסף לאורך השנים. הסיבה לכך היא הטיה פסיכולוגית רווחת שגורמת לחלק מהמבוטחים להרגיש שאם ירשמו סכום "נמוך" לחייהם אין ערך (בזמן שכמובן ערך החיים כלל לא נמדד בכסף). על-מנת לחשב את סכום ביטוח החיים כדאי לקחת בחשבון את מספר הנפשות שקבעתם כמוטבים, ואת פרק הזמן שבו כל אחד מהמוטבים יזדקק לסיוע כלכלי (למשל ילד בן 10 היום יזדקק לעזרה לעוד 15 שנים פלוס מינוס, אבל מי שכבר הגיע לגיל 18 יכול להפוך לעצמאי תוך פרק זמן קצר בהרבה). כמו כן חשובה רמת החיים שאתם רוצים להעניק לכל המוטבים. המלצה חשובה נוספת היא לעדכן את סכום הביטוח אחת למספר שנים, שכן ככל שהילדים מתבגרים כאמור מתקצר פרק הזמן שבו הם עדיין תלויים בכם. בשביל מה צריך סוכן ביטוח רכב?

פרמטר נוסף שמשפיע על הפרמיה הוא גיל פקיעת הפוליסה, כשבדרך כלל מדובר על בין 65 ל-75. המצב הבריאותי שלכם מהווה אף הוא פקטור בחישוב מחיר ביטוח חיים, ובפרט התשובה לשאלה האם אתם מעשנים (כדאי להיגמל מההרגל המזיק, וכך להרוויח גם פרמיה נמוכה יותר…)

עוד כדאי לדעת שישנן פוליסות שמכסות "רק" מקרי מוות ואילו אחרות מספקות כיסוי גם למצבים של נכות ו/או אובדן כושר עבודה – וגם לבחירה זו יש השפעה על המחיר. סוכני הביטוח הפנסיוניים המיומנים של גבהים ישמחו לעזור לכם להבין מהי הפוליסה המתאימה ביותר לצרכים שלכם ובהתאם למצוא את הביטוח המשתלם ביותר. איפה הכי משתלם לעשות השוואת דמי ניהול לקרן השתלמות?

 

דילוג לתוכן