מפקח ביטוח הגדרת תפקיד

מפקח ביטוח הוא אחד האנשים המשמעותיים ביותר בעולם הביטוח. הגדרת התפקיד של המפקח על הביטוח, מתחילה עם הפיקוח על חברות הביטוח והסוכנויות השונות. תפקידי הפיקוח כוללים בין היתר בדיקה של הניהול התקין של הגופים האחראים ומתן אישור לעבודה. כמו כן, המפקח על הביטוח, הוא הגוף האחראי לאישור הסופי של סוכני הביטוח והיועצים הפנסיונים. תפקיד נוסף משמעותי מאוד הוא פניות הציבור. המפקח אחראי לטפל בתלונות של הציבור. אדם מן הישוב אינו יכול להתמודד בעצמו מול חברות הביטוח והסוכנויות, אין לו את הידע הנדרש או את הכלים המתאימים. לכן חשוב ביותר שתהיה עבורו כתובת עבור כל תלונה. כתובת זאת היא הממונה על הביטוח.

הממונה על הביטוח, הכשרת סוכני ביטוח לעבודה

הממונה על הביטוח פועל במסגרת אגף נפרד במשרד האוצר. הוא עומד בראש אגף שוק ההון, ביטוח וחיסכון. האדם שנמצא בתפקיד נושא באחריות רבה. הוא אחראי על הרגולציה בכל תחומי הביטוח, קופות הגמל והפנסיה. המפקח על הביטוח אחראי על קביעת כל המבחנים הנדרשים עבור רישיון ביטוח אלמנטרי או פנסיוני לשם קבלת תפקיד יועץ הביטוח, סוכן הביטוח ועוד. כמו כן הוא קובע את המבחנים עבור ייעוץ או שיווק פנסיוני.

במסגרת הלימודים בתחום הסטודנטים צריכים לעבור כיום שישה מבחנים. ארבעה מבחני יסוד ועוד שני מבחנים מקצועיים. בנוסף לכך על הסטודנטים לעבוד סטאז' של חצי שנה. לאחר מכן הם יכולים להוציא רישיון בתחום. בשנים האחרונות לימודי ביטוח הפכו למצרך מבוקש בשוק העבודה, ומכללות רבות ברחבי הארץ מציעות תוכנית לימודים בתחום. תוכנית הלימודים היא בין שנה וחצי לשנתיים הכל בהתאם לקצב הלימוד של הסטודנט.

אצלנו במכללת אורין שפלטר, אנחנו מכשירים סוכני ביטוח מעולים לעבודה עם לקוחות. כמו כן אנחנו מציעים תוכנית לימוד אטרקטיבית בייעוץ ושיווק פנסיוני. מעוניינים לקבל פרטים נוספים על תוכניות הלימודים שלנו? פנו אלינו עוד היום אל יועצי הלימודים של המכללה.

דילוג לתוכן