מפקח חברת ביטוח

המפקח על הביטוח הוא הגוף המוסמך מטעם המדינה להגנה על זכויותיהם של מבוטחים. בראשות הגוף עומד המפקח, האחראי לכל התלונות של הציבור. חברות הביטוח וסוכני הביטוח עצמם, מחויבים לעמוד בכל התקנות והדרישות של המפקח על הביטוח. בהתאם לכך כל אזרח יכול לתבוע את חברת הביטוח או את הסוכנים, ולדרוש את המגיע לו במסגרת החוק. כל התלונות על קופות גמל, קרנות פנסיה, יועצים פנסיונים וסוכני ביטוח, מגיעים אל שולחן המפקח. בנוסף לכך, המפקח על הביטוח אחראי על כל התקנות ועל הנהלים בתחום. מדי תקופה נתונה מתפרסמים כל הנהלים והצווים החדשים אשר מחייבים את כל חברות הביטוח והסוכנים. 

במסגרת מפקח חברת ביטוח ישנה מחלקה מיוחדת לתלונות הציבור. סוכן ביטוח הינו תפקיד נפרד ממפקח הביטוח שאחראי על תחום זה בעולם הביטוח. מחלקה זו אוספת את כל הפניות הקשורות לנושאי הביטוח של המבוטחים. המחלקה לפניות הציבור, אחראית על הנושא של רכישת פוליסת ביטוח או מוצרים פנסיונים אחרים, וטיפול בתביעות בכל המצבים השונים. תפקיד הוועדה להגן על זכויות האזרח של המבוטחים ועל כספי החיסכון שלהם.

המפקח על הביטוח, הכשרת סוכני ביטוח

אחד הנושאים המשמעותיים שעליהם אחראי המפקח על הביטוח, הוא ההכשרה של סוכני הביטוח הפנסיונים והאלמנטרים. אחד מהתנאים לקבלת רישיון סוכן ביטוח, הוא מעבר בהצלחה של כל המבחנים הנדרשים, על ידי הרשות לניירות ערך ומשרד האוצר. בחינות היסוד של תחום הביטוח, מתקיימות מטעם המפקח על הביטוח במשרד האוצר. תפקיד מפקח ביטוח הינו תפקיד מבוקש בתחום זה, לו פוטנציאל שכר גבוה עם צבירת הניסיון והוותק בתפקיד.

הכשרת סוכני ביטוח מתקיימת במסגרת המכללות השונות ברחבי הארץ. המכללה שלנו מכשירה סוכנים מובילים לעבודה עם לקוחות בכל רחבי הארץ. ההכשרה כוללת הכנה מלאה לכל המבחנים ושיבוץ מתאים לסטאז'. אנחנו עוזרים לכם למצוא את המקום המתאים עבורכם בתקופת ההכשרה. 

מעוניינים בפרטים נוספים על ההכשרה ועל תוכנית הלימודים? פנו אלינו עוד היום אל יועצי הלימודים של המכללה. 

דילוג לתוכן