משיכת כספי פנסיה

כספי הפנסיה, כפי שניתן להבין כמובן משמם, מיועדים לשלב שלאחר הפרישה מעבודה – גיל 62 אצל נשים וגיל 67 אצל גברים. זוהי כמובן מטרה חשובה מאוד, ובפרט לנוכח העלייה המתמשכת בתוחלת החיים, אבל יחד עם זאת ישנם מצבים שבהם אנחנו זקוקים לכסף שהצטבר בקרן הפנסיה, בקופת הגמל או בביטוח המנהלים גם בגיל צעיר יותר.

המדינה מעדיפה לצמצם את מספר המקרים שבהם נמשכים כספי פנסיה בשלב מוקדם, ולכן הטילה מס בשיעור של לא פחות מ-35% על משיכת הכספים האלה לפני גיל הפנסיה הרשמי. מצד שני, מתוך הבנה שיש מקרים שבהם משיכת כספי פנסיה היא הכרח המציאות, מפרט החוק גם מספר מצבים שבהם לא תצטרכו לשלם מס על הפעולה הנ"ל.

סוכן פנסיה

מצב אחד שכזה הוא כשלחוסך נקבעת נכות של 75% ומעלה. במקרים אלה ישנן באופן טבעי הוצאות רבות וגם כושר העבודה נפגע, ולכן ניתן להשתמש בכספי הפנסיה. גם כשלקרוב משפחה מהמעגל הראשון נקבעת נכות בשיעור דומה, ניתן למשוך מקרן הפנסיה, קופת הגמל או ביטוח המנהלים את כל הסכום שהצטבר או את חלקו ולא לשלם על כך מס.

מצב שני הוא הוצאות רפואיות חריגות, בשיעור של יותר ממחצית ההכנסה השנתית. ההוצאות יכולות להיות של החוסך עצמו או של קרוב משפחה, לא כולל טיפולי שיניים, ובמקרים אלה תוכלו לקבל את כספי רכיב הפיצויים פטורים ממס.

מצב שלישי הוא הכנסה מתחת לרף המינימלי – שכר המינימום. כשישנם ילדים קטנים (עד גיל 18) גם אם שכרם של בני הזוג הוא עד פעמיים שכר המינימום ניתן למשוך את כספי הפיצויים.

אם המבוטח הולך לעולמו לפני גיל הפנסיה, המוטבים יכולים למשוך את הכסף. אם מדובר בקרן פנסיה התשלום יהיה בצורת קצבה חודשית, ואם מדובר בביטוח מנהלים או קופת גמל, ניתן לקבל את כל הסכום בבת אחת. בכל מקרה מומלץ להתייעץ עם סוכן ביטוח מנוסה – סוכני גבהים כבר עזרו ללקוחות רבים למשוך את כספי הפנסיה ללא מיסוי מיותר ויוכלו לעזור גם לכם. רוב האנשים לא יודעים איך מחשבים פנסיה, ולא יודעים אם מחשבים להם נכון, יש להתייעץ עם סוכן ביטוח פנסיוני על מנת לוודא שהכל כרגיל.

 

משיכת כספי פנסיה

דילוג לתוכן