קרן פנסיה חוק

קרן פנסיה חוק

חיסכון פנסיוני – כלומר חיסכון לטווח ארוך שמטרתו הבטחת הכנסה מספקת גם לאחר הפרישה מהעבודה – הוא אינטרס של כל אדם. יחד עם זאת, מאחר שלא כולם מקדישים תשומת לב לעתיד הרחוק, ישנו גם חוק ברור שמבטיח שגם לשכירים וגם לעצמאיים תהיה פנסיה.

עצמאיים מחויבים החל משנת 2017 בהפרשת חלק משכרם לאפיק חיסכון פנסיוני. הסכום אותו יש להפריש נקבע בהתאם להכנסות, כשעד מחצית השכר הממוצע במשק שיעור ההפרשה הוא 4.5% ומעליו שיעור ההפרשה הוא 12.55%. עבור השכירים ישנו צו הרחבה לפנסיה חובה, לפיו על המעסיק להפריש 12.5% מהשכר לטובת חיסכון פנסיוני (6.5% מוגדרים כרכיב תגמולים ועוד 6% הם רכיב פיצויים למקרה של פיטורין) ובנוסף השכיר עצמו מפריש עוד 6% מהשכר לטובת הפנסיה.

לגבי הבחירה בין מספר אפשרויות של קרן פנסיה חוק ביטוח פנסיוני לעובדים מבהיר באופן מפורש כי לכל שכיר ולכל עצמאי הזכות לבחור את אפיק החיסכון, כשישנן שלל קרנות וגם ביטוחי מנהלים וקופות גמל הם אופציות של חיסכון פנסיוני שעשויות להתאים לכם. שכירים ועצמאיים שרוצים לדעת בוודאות כי בחרו באפיק המיטבי עבורם יכולים לפנות ליועץ פנסיוני – שיעזור להם לבנות את תיק החיסכון האופטימלי בהתאם לצרכים שלהם.

חשיבות הבטחת העתיד הופכת את היועצים הפנסיוניים, כמו גם אנשי מקצוע אחרים בתחום זה (משווקים פנסיוניים, סוכני ביטוח פנסיוניים), למבוקשים מאוד – ובהתאם רמת השכר בתחום גבוהה. במכללת אורין שפלטר מוצע מסלול לימודי ייעוץ ושיווק פנסיוני – שיכול להפוך גם אתכם לאנשי מקצוע מבוקשים שנהנים משכר התחלתי של 8,000-10,000 ש"ח ויכולים להגיע תוך זמן קצר להכנסות חודשיות של 16,000-20,000 ש"ח ואף יותר.

בלימודי סוכן ביטוח תנאי קבלה לקבלת הרשיון כוללים 6 קורסים, שניתן להשלים תוך 18-24 חודשים, ואין צורך בידע קודם או בניסיון תעסוקתי כלשהו כדי להתקבל אליו ולהתחיל לעבוד בבנק, בחברת ביטוח או באופן עצמאי.

דילוג לתוכן