רשות שוק ההון ביטוח וחיסכון

רשות שוק ההון ביטוח וחיסכון

רשות שוק ההון ביטוח וחיסכון הינה יחידה במשרד האוצר שמופקדת על תחום הביטוח והחיסכון בארץ. בין השאר מפקחת הרשות על חברות הביטוח וסוכני הביטוח וגם על סוכן ביטוח עצמאי, על החברות שמנהלות קרנות פנסיה, קרנות השתלמות וקופות גמל וגם על יועצי השקעות ויועצים פנסיונים עצמאיים.חלק מהפיקוח על תחומים אלה, רשות שוק ההון ביטוח וחיסכון היא זו שמנפיקה רישיונות לסוכני ביטוח, יועצים פנסיוניים ומשווקים פנסיוניים, עורכת חלק מהמבחנים שאותם יש לעבור כדי לקבל את הרישיונות ומפקחת על הסטאז' שאותו מבצעים במסגרת ההכשרה.

הבחינות שאותן עורכת רשות שוק ההון ביטוח וחיסכון הן במקצועות יסודות הביטוח (שהוא חלק מההכשרה גם במסלול ביטוח אלמנטרי וגם במסלול ביטוח פנסיוני), גמר פנסיוני (הבחינה האחרונה במסלול הפנסיוני), ביטוח רכוש (קורס שהוא חלק מהמסלול האלמנטרי) וביטוח תאונות (גם כן במסלול האלמנטרי). בחינות נוספות במסלולים אלה נמצאות באחריות הרשות לניירות ערך – בכלכלה, חשבונאות, סטטיסטיקה ומימון וניתוח ניירות ערך.

במכללת אורין שפלטר מוצעים מסלולים שמכינים את התלמידים לכל הבחינות שעליהם לעבור בדרך לרישיון המיוחל – סוכן ביטוח אלמנטרי / סוכן ביטוח פנסיוני / יועץ פנסיוני / משווק פנסיוני. למרצים בכל הקורסים ניסיון רב בהוראה, לכל קורס אתר אינטרנט נלווה ובו שלל תרגילים (עם פתרונות מפורטים והסברים מאירי עיניים) ובנוסף מקבלים התלמידים ספרי לימוד שהם תוצר של ניסיון רב בתחום. התוצאה: כל תלמיד וכל תלמידה מגיעים לכל בחינה כשהם מוכנים באופן מושלם – ובהתאם אחוזי ההצלחה של תלמידי אורין שפלטר בבחינות של רשות שוק ההון ביטוח וחיסכון (וגם של הרשות לניירות ערך) גבוהים במיוחד.

רשות שוק ההון מפקחת כאמור על הסטאז' – משך הסטאז' הוא 6 חודשים וניתן לעבור אותו במקביל ללימודים. רמת הלימודים הגבוהה באורין שפלטר מאפשרת השלמת כל החובות כבר תוך שנה וחצי עד שנתיים והתחלת עבודה בתחום הביטוח או בשוק ההון.

דילוג לתוכן