רישיון יועץ השקעות

הוצאת רישיון יועץ השקעות דורשת מעבר של חמישה מבחנים. כמו כן, בשביל לקבל תעודת יועץ השקעות, תצטרכו לעשות סטאז' של חצי שנה. המבחנים הנדרשים עבור ההסמכה הם, מבחן בדיני ניירות ערך ואתיקה מקצועית ועוד שלושה מבחנים במקצועות היסוד, כלכלה, חשבונאות ומימון וסטטיסטיקה. בנוסף לכך, תצטרכו לעבור מבחן נוסף במקצועית א'.

יועצי השקעות מספקים מידע ללקוחות בנוגע לאפשרויות השונות העומדות בפניהם. הם מספקים ללקוחות מידע בנוגע לכדאיות של השקעה בניירות ערך ומוצרים פיננסיים נוספים. היועצים תפקידם לתת מידע אובייקטיבי ללקוח בהתאם לסכום ההתחלתי העומד בפניו, אך בסופו של יום הלקוח עצמו מחליט היכן להשקיע את הכספים.

מה ההבדל בין יועץ השקעות למשווק השקעות?

משווקי השקעות צריכים לעבור את אותה הכשרה תיאורטית הנדרשת מיועץ השקעות. ההבדל הוא באופי הסטאז' הנדרש עבור המקצוע, ובזיקה של המשווקים למוצרים שעליהם הם ממליצים. משווקי השקעות קשורים למוצרים פיננסיים אותם הם משווקים ללקוחות, מטעם קרן נאמנות או חברה שבמסגרתה הם עובדים. לכן, המשווקים אינם אנשי מקצוע אובייקטיבים ויש להם אינטרס לשווק את המוצרים של החברה. אבל, בכל מקרה נתון הם עובדים לטובתו של הלקוחות ובהתאם לכספים נזילים העומדים לרשותו. תחום נוסף בשוק ההון שיכול להתאים עבור אנשים המעוניינים לעבוד במקצוע הוא ניהול תיקים.

רישיון יועץ השקעות
מה זה ניהול תיקים?

המסלול עבור לימודי ניהול תיקי השקעות דורש מבחן מקצועי נוסף במקצועית ב' וסטאז' של תשעה חודשים. מנהלי תיקים יכולים לבצע פעולות בתיקי ההשקעות של הלקוח, מטעם ייפוי כוח שניתן להם בשמם. המסלול עבור ניהול תיקים, ארוך יותר משני המסלולים בייעוץ ושיווק השקעות, והוא דורש רמת אמון גבוהה בין הלקוח לבין מנהל תיקי ההשקעות.

מעוניינים להתכונן בצורה הטובה ביותר למבחנים? רוצים לקבל מידע נוסף על כל קורסים פיננסים אונליין ההכנה של המכללה שלנו? פנו אלינו עוד היום אל יועצי הלימודים של המכללה.

דילוג לתוכן