שכר טרחה סוכן ביטוח

   שכר טרחה סוכן ביטוח

בשנת 2004 נכנסה לתוקף רפורמה מקיפה בתחום הביטוח, ובין השאר נקבעו שירותים שעבורם רשאי סוכן ביטוח לגבות שכר טרחה מלקוחותיו ושירותים שאותם הוא מחויב לבצע ללא עלות כספית. מרבית סוכני הביטוח משתדלים בכל מקרה לא לחייב את לקוחותיהם בתשלום עבור השירותים שהם מעניקים להם, וזאת מהסיבה הפשוטה שהמקור העיקרי להכנסותיו של סוכן ביטוח הוא לא שכר טרחה אלא התשלום שהוא מקבל מחברות הביטוח שאת מוצריהן הוא מתאים ללקוחותיו. זה מה שמשפיע כמה מרוויח סוכן ביטוח עצמאי.

בהקשר זה כדאי לדעת שישנם שני סוגי תקבולים מהם נהנה סוכן ביטוח. סוגי התקבולים נקראים "היקפים" ו"נפרעים" – ואיש מקצוע חרוץ ומיומן שיודע להתאים לכל לקוח את הביטוחים האידיאליים עבורו זוכה להכנסות גבוהות מאוד. לכן, אם סוכן הביטוח שלכם דורש מכם שכר טרחה סוכן ביטוח אחר עשוי לעשות בשבילכם את העבודה בלי לחייב אתכם בתשלום מיותר. 

"היקפים" הם תשלומים חד-פעמיים שמוענקים לסוכן הביטוח בכל פעם שהוא מוכר פוליסה. גובה ה"היקף" הוא בהתאם לגובה הפרמיה החודשית של הפוליסה. "נפרעים" הם תשלומים חודשיים קבועים שמועברים לסוכן הביטוח עבור כל פוליסה שמכר אי פעם, כל עוד היא תקפה. גם גובה ה"נפרע" נקבע בהתאם לפרמיה החודשית. סוכן ביטוח חרוץ וקשוב ללקוחותיו יוכל ליהנות מ"נפרעים" רבים, שהולכים ומצטברים ככל שהוא שנים רבות יותר בתחום, וכך להגיע להכנסות גבוהות במיוחד.

במכללת אורין שפלטר מוצעים מסלולי לימודים להכשרת סוכני ביטוח אלמנטריים וסוכני ביטוח פנסיוניים. סוכני ביטוח אלמנטריים מורשים למכור ביטוחי נסיעות, ביטוחי רכוש, ביטוחים עסקיים, ביטוחי תאונות אישיות ועוד. סוכני ביטוח פנסיוניים מורשים לשווק ביטוחי בריאות, ביטוחים סיעודיים, ביטוחי אובדן כושר עבודה וביטוחי חיים. רמת המרצים הגבוהה מבטיחה השלמת כל החובות בדרך לקבלת רישיון סוכן הביטוח בזמן קצר ככל האפשר, והמכללה גם מאפשרת לבוגריה לעבוד בסוכנות ביטוח עד שיבנו תיק לקוחות שמניב הכנסות מספקות.

דילוג לתוכן